W Dywitach, nad rzeką Wadąg, tuż za granicą Olsztyna olsztyński deweloper oddaje do użytku pierwsze mieszkania nowego osiedla. Za około 6 lat powstać ma tam w sumie około 40 budynków mieszkalnych. To oznacza spore utrudnienia komunikacyjne na i tak zakorkowanej trasie DK51 Olsztyn-Dywity.Deweloper zaproponował więc zbudowanie ronda, które miałoby upłynnić ruch na trasie.
- Przebudowa skrzyżowania na rondo została zaproponowana przez inwestora budowy osiedla i zaakceptowana przez nas. Rozwiązanie to pozwoli na płynne włączanie się do drogi głównej pojazdów zarówno z osiedla jak i z kierunku cmentarza komunalnego oraz Kieźlin. Będzie to rondo jednopasowe – informuje nas Karol Głębocki, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych I Autostrad, odpowiedzialnej za DK51.
Co ciekawe, jak udało nam się dowiedzieć, obecnie przygotowywane jest porozumienie w sprawie finansowania budowy tego ronda. Jak się okazuje oprócz gminy Dywity, na której terenie powstaje osiedle, oraz drogowców GDDKiA stroną porozumienia miałoby być miasto Olsztyn.
Dlaczego Olsztyn miałby partycypować w kosztach budowy infrastruktury dla osiedla poza granicami miasta?
- Inwestycja znajduje się na styku granic administracyjnych Gminy Dywity i Olsztyna oraz obejmuje oprócz budowy ronda także przebudowę fragmentów dróg administrowanych przez miasto i gminę. Stąd propozycja współfinansowania tego zadania przez zarządców wszystkich dróg wchodzących w zakres tej inwestycji – dodaje Głębocki.
Póki co porozumienie jeszcze nie zostało podpisane, nie wiadomo więc czy i w jakim zakresie władze miasta zdecydują się wesprzeć to rozwiązanie.
- W chwili obecnej sprawa partycypacji w kosztach budowy ronda jest analizowana. Nie ma jeszcze finalnych ustaleń - potwierdza Karolina Kamińska z Urzędu Miasta Olsztyna.
Komentarze (7)
Dodaj swój komentarz