Przybywa nowych torów przy olsztyńskich peronach oraz na wschodnim wyjeździe ze stacji w kierunku m.in. Barczewa. Wykorzystano ok 800 wagonów do przywozu 35 tys. ton tłucznia – ułożono już ok. 6 km torów i zamontowano 26 rozjazdów, które zapewnią sprawny przejazd pociągów.
Na budowie pracują dziesiątki maszyn – koparki, dźwigi, palownice, walce, podbijarki torowe do regulacji torów i rozjazdów oraz pociąg sieciowy. Ustawiane są kolejne słupy i bramki sieci trakcyjnej. Rozwieszono już 2 km nowej sieci trakcyjnej. Prace prowadzone są także w zakresie sterowania ruchem kolejowym. Położono setki metrów przewodów i okablowania.
Budowane jest nowe przejście podziemne od strony ul. Marii Zientary-Malewskiej, które umożliwi dodatkowy dostęp na perony. Mieszkańcy osiedla Zatorze zyskają wygodne dojście – dostosowane do potrzeb osób o ograniczanych możliwościach poruszania się. Przejście o długości 140 metrów będzie szersze oraz wyższe. Powstały trzy betonowe segmenty obiektu o łącznej długości ok. 16 metrów. Budowane są wyjścia na peron nr 4.
Wykonawca kończy demontaż ostatnich zabytkowych elementów wiaty i balustrad z peronu nr 3. Historyczne obiekty są zabezpieczane na zapleczu budowy . Będą oczyszczone, odrestaurowane i – po uzgodnieniu z konserwatorem – pomalowane na odpowiedni, podkreślający historyczne walory, kolor. Zdemontowane na czas prac elementy wrócą na swoje miejsce.
Modernizacja stacji Olsztyn Główny zapewni podróżnym większy komfort obsługi. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się zyskają lepszy dostęp na perony. Ułatwieniem będą windy oraz schody ruchome. Dobrą orientację na stacji dla osób niewidzących lub słabowidzących zapewnią ścieżki naprowadzające oraz oznaczenia w języku Braille'a. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie umożliwią bezpieczne poruszanie się po peronach także po zmroku. Lepszą informację dla podróżnych zapewnią wyświetlacze i nowe nagłośnienie.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. o wartości ok. 400 mln zł realizowana jest ze współudziałem środków unijnych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Zakończenie przebudowy stacji Olsztyn Główny zaplanowano w 2024 roku.
Komentarze (18)
Dodaj swój komentarz