W środę w powiecie olsztyńskim doszło do oszustwa internetowego. Z relacji pokrzywdzonej wynikało, że zadzwonił do niej mężczyzna podający się za pracownika banku. Poinformował ją, że ktoś próbuje włamać się na jej rachunek bankowy i zaciągnąć kredyt. Następnie oszust poprosił kobietę o zainstalowanie na telefonie aplikacji, aby móc zdalnie zapobiec utracie pieniędzy. Pokrzywdzona postępowała według instrukcji fałszywego pracownika banku. Kobieta zorientowała się, że ma do czynienia z oszustem, gdy z jej konta zniknęło blisko 10 tys. zł.
Policjanci po raz kolejny apelują o zachowanie szczególnej ostrożności. Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani kodu autoryzacyjnego SMS. Nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta.
O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować policję, dzwoniąc pod numer alarmowy 112.
Komentarze (6)
Dodaj swój komentarz