W kwietniu ubiegłego roku informowaliśmy, że nie uda się dotrzymać lipcowego terminu i kolejowa inwestycja zostanie oddana na początku 2024 roku. Wówczas powodem opóźnień miał być m.in. rakotwórczy azbest, na który natknięto się podczas prac rozbiórkowych starego dworca [Dworzec Olsztyn Główny. Inwestycja opóźniona przez azbest [ZDJĘCIA]]
Teraz okazuje się, że również I kwartał bieżącego roku nie zostanie utrzymany. - Zmiana terminu zakończenia inwestycji wynika z konieczności wykonania dodatkowych prac w zakresie odprowadzania wód opadowych z placu i pochylni przed dworcem, w tym m.in. budowy kolejnego zbiornika retencyjnego, a także drenażu – powiedział Radiu Olsztyn Bartłomiej Sarna z biura prasowego PKP SA.
Aktualnie spółka podaje, że prace związane z budową dworca zakończą się latem. Dodatkowe roboty, wskazane przez Sarnę, to dodatkowe koszty. Wstępnie inwestycja miała kosztować 71 mln zł. Dziś mówi się już o 87 mln zł.
Budowa dworca jest na zaawansowanym etapie. Zakończono już działania związane z pokryciem dachu. Obecnie są na nim montowane podkonstrukcje pod panele fotowoltaiczne. Do finału zmierza też szklenie elewacji. Wewnątrz dworca realizowane są prace tynkarskie oraz związane z wykonaniem posadzek cementowych i anhydrytowych oraz wykonaniem instalacji.
Wcześniej niż dworzec ma zakończyć się modernizacja stacji Olsztyn Główny. Gotowe są perony 3 i 4. Ważnym elementem przebudowy stacji będzie tunel prowadzący na osiedle Podleśna.
Budowa stacji Olsztyn Główny to projekt kilka razy większy (założenia mówią o kosztach na poziomie 400 mln zł) od budowy dworca. W przypadku dworca zadanie realizuje PKP SA, natomiast stacją, czyli układem torowo-peronowym wraz z infrastrukturą, zajmuje się PKP PLK.
Czytaj również:
Nowy budynek dworca Olsztyn Główny coraz bliżej. Podpisano umowy
Komentarze (30)
Dodaj swój komentarz