Dla wielu branż sezon przedświąteczny to jeden z lepszych okresów w całym roku, w którym obroty potrafią przekroczyć najśmielsze oczekiwania. Jeżeli planujesz kampanię reklamową pamiętaj, aby zadbać o produkcję odpowiednich materiałów i gadżetów na kilka tygodni przed ich dystrybucją.
Grudniowa kampania reklamowa – z jakich elementów powinna się składać?
Przedsiębiorcy prowadzący stacjonarne sklepy internetowe i – w mniejszym zakresie – punkty usługowe, powinni już teraz poważnie zastanowić się nad elementami, bez których nie będą w stanie przeprowadzić skutecznej akcji promocyjnej. Na pewno niezbędne będzie wydrukowanie specjalnych ulotek DL i kolorowych katalogów, przedstawiających skróconą ofertę produktową. Materiały te powinny być przygotowane w taki sposób, aby przynosić klientowi jak największą korzyść, na przykład wskazywać, jakie produkty może on kupić z myślą o nadchodzących świętach. Nie w samych ulotkach tkwi siła, lecz w sposobie ich wręczenia. Jeśli ofertę produktową potencjalnemu klientowi wręczy przeurocza śnieżynka lub sam św. Mikołaj, wówczas odbiorca na pewno na dłużej zapamięta dany sklep. Dobrym pomysłem jest również dodawanie do ulotki słodkiego upominku, na przykład pierniczka czy krówki w papierkach z logotypem firmy. W święta zdecydowanie można pozwolić sobie na więcej.
Producenci i sprzedawcy sklepów działających w segmencie premium powinni pamiętać o tym, aby swoją świąteczną ofertę przedstawiać w wyszukany i staranny sposób. W tym celu mogą skorzystać z papieru o większej gramaturze i lepszej jakości, na przykład papieru bawełnianego. Drukarnie, przygotowując materiały promocyjne dla firm, korzystają również z różnorodnych metod uszlachetniania projektów, na przykład poprzez ich złocenie, dodawanie wypukłości, wycinanie elementów i tym podobne. Ostateczny efekt zależy w głównej mierze od oczekiwań zamawiającego, jego budżetu i projektu, na jaki się zdecyduje. Współczesne urządzenia drukujące i tnące umożliwiają osiągnięcie interesujących i niebanalnych efektów oraz zapewnienie wydrukom żywych kolorów.
Większe sklepy, oprócz ulotek i katalogów, mogą pomyśleć o rozwieszeniu w widocznych miejscach okolicznościowych plakatów i banerów. W taki właśnie sposób zwiększą atrakcyjność swojej oferty sprzedażowej i ułatwią dokonanie zakupów. Warto pamiętać o tym, aby plakaty i banery były wywieszane na wysokości ludzkiego wzroku, a ich projekt szybko rzucał się w oczy i budził pozytywne skojarzenia. Mogą być też dodatkowo podświetlone. W tym celu w centrach miast i centrach handlowych wykorzystuje się specjalnie przygotowane do tego celu miejsca. Efektywnie w tym celu sprawdzają się również wiaty autobusowe. Duża rozpoznawalność marki i produktu przekłada się na wysokie wyniki sprzedażowe. Czas przedświąteczny sprzyja zakupom pełnym pozytywnych emocji. Te z kolei są sprzymierzeńcami każdego handlowca. W emocjach po prostu wydaje się więcej pieniędzy i szybciej podejmuje decyzje zakupowe. Jak to mówią: i wilk syty, i owca cała.
Kampania reklamowa w internecie – w jaki sposób możesz przyciągnąć uwagę swoich klientów?
Jeżeli Twoim głównym kanałem sprzedażowym jest internet, nie martw się. Ty również masz ogromne możliwości reklamowe. Możesz sięgnąć nie tylko po baner interaktywny lub zainwestować w blog firmowy służący poradami. Ciekawym rozwiązaniem będzie dołączanie do każdego zamówienia drobnego upominku, na przykład kubka ze świątecznym motywem i logotypem sklepu. Równie interesującą opcją jest wręczenie klientom kuponu rabatowego, najlepiej w formie drukowanej ulotki – wówczas będziesz miał pewność, że nie zaginą w gąszczu internetowych ofert, newsletterów i spamu. Świetną inicjatywą może być także dołączenie do przesyłki kartki z podziękowaniem za zakup i świątecznymi życzeniami oraz zapakowanie całości zamówienia w specjalnie przygotowany papier. Przygotowaniem materiałów reklamowych zajmuje się drukarnia Diamond Druk.
Nowy asortyment na sklepowej półce i akcja promocyjna z nim związana
Okres przedświąteczny to także świetna okazja do zaprezentowania klientom zupełnie nowego produktu. Aby zwiększyć zasięg, dobrze rozpocząć współpracę z wpływowym vlogerem lub blogerem, który dokona unboxingu produktu i skupi na nim całą uwagę klientów. Osoby prowadzące sprzedaż produktów takich jak torby bawełniane, płócienne, kubki ceramiczne, notesy czy kalendarze mogą przygotować z okazji nadchodzących świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku w pełni okolicznościowe wzory. W tym okresie nowe produkty są wyjątkowo przychylnie przyjmowane przez klientów. Ci, którzy mają naprawdę duże budżety reklamowe, mogą zainwestować w kampanię telewizyjną. Równie skuteczna okazuje się reklama w internecie, prowadzona za pośrednictwem dużych portali informacyjnych i domów mediowych, ale także z wykorzystaniem narzędzi Google AdSense i Google AdWords.
Komentarze (2)
Dodaj swój komentarz