Data dodania: 2005-01-30 00:00
Pętla autobusów przy Manhattanie
Likwidacja obecnego parkingu przy centrum handlowym Manhattan oraz budowa pętli autobusowej - to zakłada projekt przebudowy ul. Kajki w centrum Olsztyna. Czy kierowcy na ul. Kościuszki zniosą jeszcze jedne światła na planowanym skrzyżowaniu z ul. Kajki?
O przebudowie ul. Kajki mówi się od co najmniej dwóch lat, gotowy jest projekt techniczny. Teraz miasto wraca do pomysłu. Zarząd dróg ogłosił właśnie przetarg na aktualizację projektu wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę. Prace ruszą w połowie roku
Ul. Kajki będzie miała na całej swojej długości dwupasmową jezdnię (o szerokości 7 m) w każdym kierunku. - Na skrzyżowaniu z ul. Partyzantów zostanie wybudowana sygnalizacja świetlna. Poprawi to bezpieczeństwo pieszych i ułatwi bezpieczny wyjazd z ul. Kajki - opowiada Paweł Jaszczuk, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg, Mostów i Zieleni w Olsztynie.
Po zakończeniu przebudowy (prawdopodobnie w połowie 2006 r.) ul. Kajki będzie można dojechać aż do ul. Kościuszki. Zniknąć wtedy ma gruntowy parking przy Manhattanie.
- Wiemy o tym. Miasto ma plany rozbudowy dróg i nie liczy się z interesami drobnych przedsiębiorców - przyznaje Andrzej Malinowski, administrator Manhattanu. - Ale na szczęście z projektu wynika, że kilkanaście nowych powstanie na pl. Pułaskiego. W okolicy naszego obiektu nie ubędzie miejsc parkingowych, może jedynie klienci będę musieli przejść kilka metrów dalej.
Jak twierdzi miejski zarząd dróg - od samego początku funkcjonowania parkingu było wiadomo, że jest to tylko rozwiązanie tymczasowe do czasu przebudowy ul. Kajki.
Także na skrzyżowaniu ul. Kościuszki i Kajki stanąć ma sygnalizacja świetlna. Kierowcy już obawiają się, że ul. Kościuszki całkowicie się zakorkuje. - Już teraz, po zbudowaniu sygnalizacji na innych skrzyżowaniach, jeździ się tędy tragicznie. Jeśli tylko mogę, unikam ul. Kościuszki. Kolejne światła... nie wyobrażam sobie - mówi Paweł Ostrowski, kierowca firmy kurierskiej.
Drogowcy uspokajają. - Sygnalizacja zawsze pogarsza płynność ruchu na głównej ulicy, ale ułatwia wyjazd z dróg podporządkowanych - mówi Paweł Jaszczuk. - Pamiętajmy, że inwestycje na ul. Kościuszki są jeszcze nieskończone. Wkrótce sygnalizacja zacznie pracować w tzw. trybie akomodacyjnym, dopasowanym do ruchu, i wtedy korki powinny zniknąć.
Modernizacja ul. Kajki to jeden z elementów programu "Rozbudowy systemu transportu publicznego miasta Olsztyn" przyjętego w połowie ub. roku. Koszt inwestycji to ponad 8 mln zł.
Co jeszcze na Kajki?
Po połączeniu ul. Kajki z Kościuszki zamknięty zostanie skręt z ul. Kościuszki w pl. Pułaskiego (na wysokości przychodni)
Zmieni swój wygląd także sam plac. Wybudowana tam zostanie pętla dla autobusów MPK oraz zatoki autobusowe. Obok autobusów linii nr 8, 12 i 23 być może będą z niej korzystać inne linie, ponieważ MPK nie wyklucza zmian tras niektórych autobusów
W pobliżu obecnego przystanku dla wysiadających przy pl. Pułaskiego MPK zamierza zbudować budynek socjalny dla kierowców autobusów.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz