A | A | A
Data dodania: 2010-04-26 11:05
Iwona Starczewska
PKP łamało prawa swoich klientów
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję Prezes UOKiK. Spółka PKP Przewozy Regionalne ogranicza prawa swoich klientów. Sąd podtrzymał również nałożoną przez Urząd karę finansową.
reklama
Z informacji zebranych przez Urząd w toku prowadzonego postępowania wynika, że konsument, który kupił bilet jednorazowy nie miał możliwości zmiany warunków umowy, np. godziny wyjazdu, po rozpoczęciu „terminu ważności biletu” określonego przez przewoźnika. Kupując nawet z kilkugodzinnym wyprzedzeniem bilet podróżny musiał liczyć się z tym, że w przypadku nagłej zmiany godziny wyjazdu jego zwrot lub wymiana nie będą możliwe poza terminami sztywno wyznaczonymi przez spółkę. Zdaniem Urzędu jest to praktyka nieuczciwa. Zgodnie z przepisami dopóki konsument nie zajmie miejsca w pociągu możliwe jest dokonanie każdej zmiany związanej z terminem, godziną wyjazdu, trasą bądź klasą. Może również odstąpić od umowy – wtedy powinien otrzymać zwrot pieniędzy proporcjonalnie do niewykorzystanego świadczenia.
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił odwołanie PKP Przewozy Regionalne od tej decyzji. Spółka będzie musiała zmienić swój regulamin oraz zapłacić karę finansową w wysokości 100 tys. złotych. SOKiK zgodził się z argumentacją Urzędu, że postanowienia regulaminu są niezgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy prawo przewozowe.
Źródło: UOKiK/własne
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz