Dziś jest: 23.11.2024
Imieniny: Adelii, Felicyty
Data dodania: 2014-05-08 08:31
Ostatnia aktualizacja 2014-07-15 08:36

Iwona Starczewska

Podsumowanie akcji ''Olsztyn za pół ceny ''. Niebawem kolejna edycja

Za nami pierwsza w historii miasta akcja ''Olsztyn za pół ceny''. Przez 5 dni ze zniżek lokali gastronomicznych, hoteli, taksówek, placówek kulturalnych i sportowo-rekreacyjnych skorzystało w sumie 10 tysięcy osób. Jak akcję oceniają olsztynianie?

reklama
Akcję "Olsztyn za pół ceny" przeprowadzono w dniach od 30 kwietnia do 4 maja. Przedsięwzięcie miało na celu pokazanie Olsztyna, jako ciekawego miejsca destynacji turystycznej. Akcja miała zachęcić do przyjazdu i odwiedzenia stolicy Warmii i Mazur przez turystów, a także wyjścia z domów i atrakcyjnego spędzenia czasu przez mieszkańców Olsztyna. Warunkiem udziału firm i instytucji było zaproponowanie 50-proc. rabatu na całość lub część oferowanych towarów i usług.

- Pierwsza akcja zawsze jest najtrudniejsza, ale już teraz docierają do nas sygnały, że w kolejnej edycja będzie chciała wziąć udział, jeszcze większa liczba podmiotów, co znacząco podniesie jej atrakcyjność –
mówi Piotr Tabiś, prezes Lokalnej Organizacji Turystycznej Olsztyn.

Z podsumowania Lokalnej Organizacji Turystycznej Olsztyn wynika, że ze zniżek wprowadzonych na czas akcji skorzystało prawie 10 tysięcy osób, wśród nich znaleźli się, zarówno turyści jak i mieszkańcy Olsztyna oraz okolicznych gmin. W akcji uczestniczyło blisko 40 podmiotów, w tym hotele, kawiarnie i restauracje, instytucje kultury, placówki oraz firmy sportowo-rekreacyjne, a także sieć taksówkarska.

- Z informacji jakie uzyskaliśmy od uczestników akcji, prawie 70 proc. zdecydowała się na przyjazd do Olsztyna lub w wypadku mieszkańców miasta na zostanie w nim w długi weekend majowy ze względu na organizowane na jego terenie wydarzenia – dodaje Tabiś.


Olsztynianie potwierdzają słowa LOT-u Olsztyn, wskazujące na trudne początki akcji. Rzeczywiście część restauratorów nie przygotowała się do akcji tak jak należało. Oferta ''za pół ceny'' była skromna, a w lokalach brakowało informacji o tym, że przyłączyły się do akcji.

Początki - jak widać - bywają trudne. Kolejna edycja tego wydarzenia wstępnie planowana jest na koniec sezonu wakacyjnego. Miejmy nadzieję, że przy drugiej edycji - przedsiębiorcy zrozumieją, że obniżając ceny na czas akcji zyskują. Przydzielając bowiem rabat 10 - procentowy zamiast 50-procentowego - wedle zasady za pół ceny - stracili bowiem na swoim  wizerunku.

Galeria

Komentarze (5)

Dodaj swój komentarz

  • Kalafior 2014-05-12 08:53:05 217.153.*.*
    Pizza za pół ceny owszem ale druga :) Nocleg za pół ceny owszem za pół ceny dostaniemy śniadanie :)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Kalafior 2014-05-12 08:53:03 217.153.*.*
    Pizza za pół ceny owszem ale druga :) Nocleg za pół ceny owszem za pół ceny dostaniemy śniadanie :)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Rs44 2014-05-08 13:27:36 78.131.*.*
    olsztyn za pol ceny to jedna wielka sciema :) w zdecydowanej wiekszosci przypadkow, wiec jak ktos bedzie chcial jeszcze raz cos takiego zoorganizowac, to niestety nalezy od potencjalnych uczestnikow tej akcji wymagac, zeby faktycznie to bylo pol ceny. a tak to jak zwykle wykorzystali cala akcje, zeby zrobic ludzi w jajo. standard w polsce.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • jama moto 2014-05-08 11:54:59 217.153.*.*
    To tak samo jak pewne taksówki - bierzemy udział w akcji "Olsztyn za pół ceny" i dlatego obniżamy cenę usługi o 10%. Myślałem, że pół ceny to nie jest 90% ceny, ale widocznie jestem kiepski z matematyki:)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Jakość 2014-05-08 10:46:23 213.73.*.*
    Nie ilość, a jakość. Okazuje się, że "podmiot" rzeczywiście uczestniczy w akcji, ale 90% oferty jest poza akcją, więc nie ma z czego skorzystać.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0

www.autoczescionline24.pl