Do rejestru zabytków wpisane zostały wiaty nad zejściami z dworcowych peronów. Pochodzą one z początku XX w., z tego samego okresu kiedy w Olsztynie pojawiła się kolej. Ponieważ budowa tunelu łączy się z remontem już istniejącego przejścia, a przygotowany wcześniej projekt nie obejmował zabytku, potrzebne były modyfikacje w harmonogramie robót.
- W tej chwili zleciliśmy projektantowi przekonstruowanie przejścia pod wiatami - mówi Andrzej Karwowski szef Jednostki Realizującej Projekt. - Nowy projekt musi uwzględnić pozostawienie zabytkowej konstrukcji w nienaruszonym stanie. Zachowane muszą zostać na przykład stopnie, poręcze i ozdobne ornamenty - dodaje.
Te elementy wymagają renowacji, dlatego prowadzone będą rozmowy dotyczące współfinansowania prac przez Polskie Koleje Państwowe. Nowy tunel będzie miał w sumie 113 metrów długości z czego 33 stanowić będzie stare, ale zmodernizowane, przejście istniejące dotychczas. Długość tunelu pod nowo wybudowaną ulicą Artyleryjską wyniesie 67 metrów, reszta prowadzić będzie do ulicy Jagiełły.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz