Po wielu latach walki, w połowie 2022 roku ruszyła przebudowa olsztyńskiego Dworca Głównego. Sama stacja nie została jednak "zawieszona". Osoby pragnące dostać się na pociąg musiały dostać się na peron okrężną trasą. Teraz, gdy inwestycja zbliża się ku końcowi, wykonawcy skrócili drogę.
Tymczasowe dojście w przejściu podziemnym znajduje się na peronie nr 1, obok gmachu budowanego dworca. Za jego pomocą podróżni mogą dostać się do peronu nr 3 i 4. Według Martyna Janduły z biura prasowego PKP PLK, czas dotarcia na nie może zostać skrócony o ponad 6 minut.
Utrudnione korzystanie z tunelu mają obecnie osoby o ograniczonej możliwości poruszania się oraz z wózkami czy ciężkim bagażem. Dla nich utrzymane zostanie przejście w poziomie szyn, na końcu peronu nr 1. Wykonawca jest także w trakcie montażu schodów ruchomych i wind przy wyjściach na perony, co ułatwi poruszanie się między peronami. Urządzenia, zgodnie z procedurami mają jeszcze przed sobą odbiory techniczne.
Prace w pasażerskiej części stacji Olsztyn Główny zbliżają się do końca. Wykonawca układa ostatnie metry torów i montuje wiaty. Od najbliższej korekty rozkładu jazdy pociągów (9 czerwca) podróżni będą mogli korzystać z nowych peronów - nr 1 i 2. Odjeżdżać z nich będą pociągi regionalne do takich miejscowości jak Działdowo, Iława, Korsze czy Szczytno.
Według zawartych w marcu 2024 roku między PKP a wykonawcą budowy dworca aneksów, prace zakończą się w sierpniu. Przed wakacjami udostępniona ma zostać stacja po przebudowie z nowymi peronami i tunelem, łączącym plac Konstytucji 3 Maja z Zatorzem.
Komentarze (18)
Dodaj swój komentarz