- Prezydent Olsztyna zapewnia, że zaplanowane prace zostaną wykonane w terminie, jednakże stan zaawansowania robót, który można codziennie obserwować na placach budów, wzbudza wątpliwości, również przedstawicieli branży budowlanej, czy zadanie w przewidzianym terminie może został wykonane – czytamy w liście posła Szmita do minister Wasiak.
Poseł zawarł w swoim liście kilka pytań do minister, między innymi czy jest ona na bieżąco informowana o problemach występujących przy realizacji inwestycji oraz czy istnieje możliwość przedłużenia terminu zakończenia i ostatecznego rozliczenia projektu. Szmit pyta również, jakie będą konsekwencje dla Olsztyna jeśli termin zakończenia inwestycji nie zostanie dotrzymany.
Minister odpowiedziała na wszystkie pytania posła, zapewniając, że projekt jest comiesięcznie monitorowany od momentu wypowiedzenia umowy przez miasto głównemu wykonawcy hiszpańskiej firmie FCC Construction, czyli od września 2013 roku.
Jak czytamy w piśmie z ministerstwa – termin zakończenia robót – ustalony na dzień 31 grudnia 2015 roku jest nieprzekraczalny, co oznacza, iż nie ma możliwości prolongaty.
- Data ta jest granicznym terminem ponoszenia wydatków kwalifikowanych w ramach inwestycji. Po tej dacie możliwe jest dalsze ponoszenie wydatków w ramach przedsięwzięcia przez miasto, jednak niemożliwa jest ich refundacja ze środków Unii Europejskiej – czytamy w liście od minister Wasiak.
Na pismo posła PiS-u odpowiedział też prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz, który przesłał oficjalny harmonogram prac dla projektu tramwajowego.
Jak wynika z tego harmonogramu we wrześniu tego roku zakończą się prace na odcinku A, czyli ulicach Witosa, Płoskiego, Sikorskiego, Tuwima i Bukowskiego. Wcześniej – bo najpóźniej z końcem sierpnia – gotowa będzie ulica Obiegowa wraz z wiaduktem w ciągu ulicy Żołnierskiej. Do końca października zakończyć się mają prace na odcinku C i D projektu tramwajowego, czyli na ulicach Żołnierskiej, Kościuszki, Dworcowej, Towarowej, Piłsudskiego, Pl. Jana Pawła II, 11 Listopada, Pl. Jedności Słowiańskiej i ul. Pieniężnego.
Zajezdnia autobusowa przy ul. Sikorskiego – wedle planów – gotowa będzie na początku sierpnia tego roku, podobnie jak zajezdnia tramwajowa przy ul. Kołobrzeskiej.
Z końcem października zrealizowany zostanie również kontrakt na budowę ciągów pieszo-rowerowych na osiedlu Jaroty.
Komentarze (3)
Dodaj swój komentarz