Zamontowano pierwsze nowe rozjazdy i tory na odcinku pomiędzy Olsztynem Głównym i Olsztynem Zachodnim. Umożliwiło to powrót na początku lipca pociągów regionalnych na odcinek między Olsztynem Głównym a Olsztynem Likusy i bezpośrednich połączeń do Gutkowa oraz Elbląga. Nowe elementy torów mają zwiększyć możliwości prowadzenia ruchu pociągów i poprawić obsługę nowego przystanku Olsztyn Śródmieście.
Łącznie na stacji Olsztyn Główny jest już 3,6 km nowych torów i 12 rozjazdów. Montowane są słupy i bramki sieci trakcyjnej. Położono już półtora kilometra okablowania systemu sterowania ruchem kolejowym.
Powstaje nowe przejście podziemne, które połączy Zatorze z pl. Konstytucji 3 Maja i zapewni dostęp na wszystkie perony. Są wybudowane trzy segmenty konstrukcji i rozpoczęły się przygotowania do realizacji czwartego segmentu i dojścia do tunelu od ulicy Marii Zientary-Malewskiej. Obiekt wyposażony w windy i schody ruchome ma zapewnić wygodny dostęp do pociągów także osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Prace prowadzone są również na peronach. Wykonawca ustawia kolejne ściany peronu nr 4. Nowe elementy tworzą już konstrukcję o długości około 200 metrów. Układane są pierwsze płyty nawierzchni. Platforma, która ułatwi wsiadanie do pociągów, planowana jest do udostępnienia podróżnym jesienią.
Wykonawca zwiększa także zakres prac i przystępuje do robót na połowie peronu nr 3. Roboty rozpoczną się od demontażu starej części obiektu i zabezpieczenia zabytkowej wiaty, która następnie będzie odrestaurowana. Druga połowa peronu będzie dostępna dla podróżnych.
Przy tak szerokim zakresie robót na stacji Olsztyn Główny utrzymany jest rozkładowy ruch pociągów. Na budowie wykorzystywane jest kilkadziesiąt specjalistycznych maszyn. W pracach uczestniczy około 130 pracowników wykonawcy.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za około 400 mln zł ze współudziałem środków unijnych z POPW, zapewni podróżnym oczekiwany komfort obsługi. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się zyskają lepszy dostęp na perony. Ułatwieniem będą windy oraz schody ruchome. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2024 r.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Komentarze (11)
Dodaj swój komentarz