Dziś jest: 25.11.2024
Imieniny: Erazma, Katarzyny
Data dodania: 2010-06-29 10:24

Iwona Starczewska

Przebudowa ulicy Partyzantów - wypowiedz się

Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Olsztynie przedstawił koncepcje przebudowy ulicy Partyzantów. Dziś o godzinie 16.30 olsztynianie mają możliwość przyjrzeć się zaproponowanym wariantom oraz zgłosić swoje uwagi.

reklama
Planowana przebudowa ulicy Partyzantów obejmie odcinek od skrzyżowania z ulicą 1-go Maja do Placu Bema. W planach jest  również stworzenie dodatkowych miejsc postojowych i ustawienie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ulicą Kajki.


Ulica Partyzantów jest jedną z głównych ulic układu komunikacyjnego miasta. Jest to ulica zbiorcza, łącząca dworzec kolejowy z ważnymi instytucjami i urzędami. Założenia projektowe mają na celu polepszenie warunków ruchu i bezpieczeństwa. Zakłada się przebudowę ulicy i poprawę jej funkcjonalności. Projektant dąży do zlokalizowania możliwie jak największej ilości miejsc postojowych. W ramach przebudowy przewidziano wzmocnienie konstrukcji nawierzchni, aby zminimalizować oddziaływania ruchu na przyległe budynki, a także wykonanie warstwy ścieralnej (tzw. „cichej nawierzchni”), która obniży poziom hałasu.

Opracowano 3 warianty w celu dokonania wyboru wariantu najbardziej korzystnego, który będzie skierowany do realizacji.

Już dziś możesz wypowiedzieć się na temat poszczególnych wariantów i zgłosić swoje uwagi. Konsultacje społeczne rozpoczną się o godzinie 16.30 w Ośrodku Badań Naukowych im. Kętrzyńskiego.



Wariant nr 0
Wariant przewiduje remont stanu istniejącego polegający na:
- wymianie nawierzchni bitumicznej jezdni,
- wymianie części zniszczonych chodników,
- zabiegach pielęgnacyjnych istniejącej zieleni,
- odnowieniu urządzeń i elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego,
Wariant przebudowy ulicy nie ingeruje w sposób zagospodarowania pasa drogowego. Zaprojektowano dwie jezdnie szer. po 6,50m rozdzielone wyspą szer. 1,60m. Niniejszy wariant nie wprowadza zmian w geometrii oraz funkcjonalności ulicy.

Wariant nr 1

Na odcinku od ulicy 1-go maja do ul. Kajki po stronie lewej zaprojektowano ciąg pieszy szer. od 2,00m do 4,00m ze ścieżką rowerową szer. 2,00m. Po stronie prawej jezdni zaprojektowano chodniki o szer. od 3,50m do 6,50m. Skrzyżowanie z ulicą Kajki wyposażono w sygnalizację świetlną. Ścieżkę rowerową przeprowadzono na prawą stronę ulicy i urwano w rejonie ulicy Dąbrowszczaków. Na odcinku od ulicy Dąbrowszczaków do Pl. J. Bema obustronne chodniki szer. od 2,00m do 5,00m. W związku z wycinką drzew pomiędzy krawędzią jezdni a ciągami pieszymi i rowerowym na przeważającej części jezdni zaprojektowano zieleń separacyjną w pasach szer. 2,00m z planowanym nasadzeniem zieleni wysokiej.
W niniejszym wariancie wszystkie istniejące konstrukcje nawierzchni przeznaczono do rozbiórki. Zaprojektowano dwie jezdnie szer. od 6,50m do 9,50m rozdzielone wyspą szer. 1,60m, a w rejonie przejść dla pieszych szer. od 2,00m do 5,00m.

Wariant nr 2

Po obu stronach ulicy zaprojektowano na przeważającej części zatoki postojowe do parkowania równoległego szer. 2,50m, a w rejonie Pl. J. Bema strona lewa ulicy do parkowania pod skosem 45° długości 5,00m. Po obu stronach ulicy zlokalizowano chodniki szer. od 3,00m do 5,50m, oraz pasy przykrawężnikowe zieleni separacyjnej z planowanym nasadzeniem zieleni wysokiej. Skrzyżowanie z ulicą Kajki wyposażono w sygnalizację świetlną. W związku z wycinką drzew planuje się wprowadzenie oprócz nasadzeń kompensacyjnych zagospodarowanie zielenią w donicach ustawianych w chodnikach. W niniejszym wariancie wszystkie istniejące konstrukcje nawierzchni przeznaczono do rozbiórki.

Źródło: Własne/MZDiM

Komentarze (6)

Dodaj swój komentarz

  • KaeR 2010-06-30 21:11:46 62.140.*.*
    Powinni wybudować czteropasmówkę.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • pieszy 2010-06-29 13:53:20 83.20.*.*
    Jako pieszy, nie posiadający samochodu stwierdzam, że na przejściach bez sygnalizacji świetlnej można przejść szybciej i często bezpieczniej, niż na przejściach z sygnalizacją. Brzmi nieprawdopodobnie? A jednak to prawda. Na zmiany świateł często trzeba naprawdę długo czekać. I nie tylko kierowców, ale i pieszych to denerwuje. Do tego dochodzą bardzo inteligentni kierowcy, którzy za wszelką cenę chcą zdążyć przejeżdżając przez skrzyżowania na baaaardzo głębokim żółtym. Zatem zamiast wstawiać kolejne, bezużyteczne światła, hamujące ruch zarówno samochodowy jak i pieszy, lepiej na przejściach montować wysepki. NIE DLA KOLEJNYCH ŚWIATEŁ!!!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • kierowca zakorkowany 2010-06-29 13:30:59 212.160.*.*
    Wielokrotnie czytałem wypowiedzi pana Jaszczuka, który robi coś zupełnie odwrotnego do tego co powinien i jeszcze się tym chwali! To jest człowiek odpowiedzialny za płynność ruchu i przepustowość Olsztyna, tymczasem on usilnie robi wszystko, żeby było odwrotnie! Rzekomo im więcej świateł tym jest bezpieczniej. Bzdura, bo każdy postój na światłach powoduje większe spalanie paliwa (trzeba auto zahamować a potem ponownie je rozpędzać), większe zanieczyszczenie środowiska (samochody stoją a dym leci)i większe nerwy kierowców, którzy po zmianie światła chcą nadrobić stracony czas i jadą szybciej niż wolno i robi się niebezpiecznie. Wystarczy zlikwidować połowę świateł, a resztę zsynchronizować i wcale nie trzeba będzie pędzić na złamanie karku, żeby sprawnie przejechać przez Olsztyn. Bezpieczeństwo ruchu polega na jego płynności panie Jaszczuk, a nie na prędkości. Jeśli samochody jadą płynnie ciągiem to nawet nie ma możliwości, żeby przekraczać prędkość, bo nie ma gdzie i jak wyprzedzać, ale przede wszystkim nie ma po co! Jeśli jednak na samej ulicy Sikorskiego mamy 6 sygnalizacji to nawet najspokojniejszego może wyprowadzić z równowagi, a wtedy o wypadek nie trudno.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • ehehe 2010-06-29 13:18:31 212.160.*.*
    no ale jak to, przeciez od swiatel sie robi bezpieczniej na drogach, predkosc przejazdu z kazdymi swiatlami spada, wiec i bezpieczniej sie robi, przynajmniej wedlug idiotow odpowiedzialnych w olsztynie za to, czyli przede wszystkim kretyn jaszczuk. poki ten debil tam bedzie mial cos do powiedzenia nic sie w olsztynie nie polepszy, szkoda tylko ze ludzie, ktorzy zatrudniaja tego cwiercmozga tego nie widza
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • waran z komodo 2010-06-29 11:31:03 212.160.*.*
    Proponuję jeszcze światła przy każdym przejściu dla pieszych na Partyzantów. W sumie po co samochody mają jechać? Lepiej żeby stały i smrodziły.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • el makabra 2010-06-29 10:53:33 83.20.*.*
    Światła na skrzyżowaniu z Kajki? Już głupszego pomysłu nie mieli... Znowu przybędzie nam kolejna, nieprzejezdna ulica, na której wszyscy, cały czas stoją na światłach.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0

www.autoczescionline24.pl