Ulica Partyzantów jest jedną z głównych ulic układu komunikacyjnego miasta. Jest to ulica zbiorcza, łącząca dworzec kolejowy z ważnymi instytucjami i urzędami. Założenia projektowe mają na celu polepszenie warunków ruchu i bezpieczeństwa. Zakłada się przebudowę ulicy i poprawę jej funkcjonalności. Projektant dąży do zlokalizowania możliwie jak największej ilości miejsc postojowych. W ramach przebudowy przewidziano wzmocnienie konstrukcji nawierzchni, aby zminimalizować oddziaływania ruchu na przyległe budynki, a także wykonanie warstwy ścieralnej (tzw. „cichej nawierzchni”), która obniży poziom hałasu.
Opracowano 3 warianty w celu dokonania wyboru wariantu najbardziej korzystnego, który będzie skierowany do realizacji.
Już dziś możesz wypowiedzieć się na temat poszczególnych wariantów i zgłosić swoje uwagi. Konsultacje społeczne rozpoczną się o godzinie 16.30 w Ośrodku Badań Naukowych im. Kętrzyńskiego.
Wariant nr 0
Wariant przewiduje remont stanu istniejącego polegający na:
- wymianie nawierzchni bitumicznej jezdni,
- wymianie części zniszczonych chodników,
- zabiegach pielęgnacyjnych istniejącej zieleni,
- odnowieniu urządzeń i elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego,
Wariant przebudowy ulicy nie ingeruje w sposób zagospodarowania pasa drogowego. Zaprojektowano dwie jezdnie szer. po 6,50m rozdzielone wyspą szer. 1,60m. Niniejszy wariant nie wprowadza zmian w geometrii oraz funkcjonalności ulicy.
Wariant nr 1
Na odcinku od ulicy 1-go maja do ul. Kajki po stronie lewej zaprojektowano ciąg pieszy szer. od 2,00m do 4,00m ze ścieżką rowerową szer. 2,00m. Po stronie prawej jezdni zaprojektowano chodniki o szer. od 3,50m do 6,50m. Skrzyżowanie z ulicą Kajki wyposażono w sygnalizację świetlną. Ścieżkę rowerową przeprowadzono na prawą stronę ulicy i urwano w rejonie ulicy Dąbrowszczaków. Na odcinku od ulicy Dąbrowszczaków do Pl. J. Bema obustronne chodniki szer. od 2,00m do 5,00m. W związku z wycinką drzew pomiędzy krawędzią jezdni a ciągami pieszymi i rowerowym na przeważającej części jezdni zaprojektowano zieleń separacyjną w pasach szer. 2,00m z planowanym nasadzeniem zieleni wysokiej.
W niniejszym wariancie wszystkie istniejące konstrukcje nawierzchni przeznaczono do rozbiórki. Zaprojektowano dwie jezdnie szer. od 6,50m do 9,50m rozdzielone wyspą szer. 1,60m, a w rejonie przejść dla pieszych szer. od 2,00m do 5,00m.
Wariant nr 2
Po obu stronach ulicy zaprojektowano na przeważającej części zatoki postojowe do parkowania równoległego szer. 2,50m, a w rejonie Pl. J. Bema strona lewa ulicy do parkowania pod skosem 45° długości 5,00m. Po obu stronach ulicy zlokalizowano chodniki szer. od 3,00m do 5,50m, oraz pasy przykrawężnikowe zieleni separacyjnej z planowanym nasadzeniem zieleni wysokiej. Skrzyżowanie z ulicą Kajki wyposażono w sygnalizację świetlną. W związku z wycinką drzew planuje się wprowadzenie oprócz nasadzeń kompensacyjnych zagospodarowanie zielenią w donicach ustawianych w chodnikach. W niniejszym wariancie wszystkie istniejące konstrukcje nawierzchni przeznaczono do rozbiórki.
Komentarze (6)
Dodaj swój komentarz