Przypomnijmy, w sierpniu miasto rozstrzygnęło przetarg na rozbudowę sieci tramwajowej w Olsztynie. Zwycięzcą okazała się firma ZUE z Krakowa, która złożyła ofertę na kwotę 382,25 mln zł, czyli mniejszą niż zakładał budżet. Na realizację inwestycji przeznaczono sumę w wysokości 479,7 mln zł.
- Ta oferta jest zarówno atrakcyjna finansowo, jak i wykonawca ma ogromne doświadczenie w tego typu pracach - mówił wówczas prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz. - Zależy nam właśnie na takim wykonawcy i mamy nadzieję, że ostatecznie właśnie z tą firmą będziemy mogli podpisać umowę. Kiedy to się stanie? Na to wpływ mają ewentualne odwołania pozostałych sześciu oferentów, jak i tradycyjna kontrola Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Jednak konsorcjum firm Polimex i Trakcja, którego oferta pod względem parametrów znalazła się na drugim miejscu, złożyło odwołanie. Zdanie przedstawicieli firm, podstawą do unieważnienia przetargu było niespełnienie wymogu odpowiedniego doświadczenia w realizacji obiektów inżynieryjnych. Warunek ten był wymogiem w kontekście przyszłej budowy tramwajowej estakady na skrzyżowaniu ulic Synów Pułku i Krasickiego.
– Odwołujący zarzucił również przedstawienie informacji wprowadzających zamawiającego w błąd w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa, a przynajmniej lekkomyślności lub niedbalstwa – powiedziała w rozmowie z portalem transport-publiczny.pl Katarzyna Prowadzisz, rzeczniczka prasowa KIO.
Dziś (30 września) Krajowa Rada Odwoławcza rozpatrzyła wniosek i wykluczyła firmę ZUE z przetargu. Rada nakazała także dokonanie ponownej oceny ofert.
Budowa infrastruktury tramwajowej przewiduje m.in. powstanie 13 nowych przystanków. Trasa rozpocznie się od istniejącej pętli autobusowej przy ul. Wilczyńskiego, gdzie zlokalizowany zostanie czterotorowy przystanek końcowy wraz z wiatą na rowery i parkingiem dla 50 samochodów. Dalej tory poprowadzone będą ulicami Krasickiego oraz ul. Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego, gdzie połączą się na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki z istniejącym już układem torowym.
Prace mają trwać 26 miesięcy (791 dni).
Komentarze (24)
Dodaj swój komentarz