Z 11 firm i konsorcjów, które pierwotnie zadeklarowały chęć budowy ulicy Obiegowej, ostatecznie oferty złożyło siedem.
Co ciekawe, najniższa cena zaoferowana przez konsorcjum firm Strabag, Strabag Rail i Viamont DSP, to wciąż więcej niż ratusz zamierzał wydać na stworzenie tej ulicy wraz z torowiskiem biegnącym wzdłuż drogi. Polsko-niemiecko-czeskie konsorcjum gotowe jest wybudować ulicę Obiegową za nieco ponad 45,5 mln złotych. Ratusz planował wydać na ten cel niemal 10 mln złotych mniej.
Kolejne firmy uczestniczące w przetargu wyceniły swoje prace na jeszcze więcej. Konsorcjum dwóch spółek grupy Skanska jest gotowe wybudować drogę za 46 633 841,41 zł, konsorcjum NDI i PBDiM Kobylarnia za 50 279 277,39 zł, konsorcjum PBDiM Mińsk Mazowiecki i Projekt-Bud za 51 599 434,53 zł, konsorcjum Drog-Bud i Europoles Kromiss wyceniło prace na 51 914 796,79 zł, Energopol-Szczecin chce 52 734 527,78 zł, a konsorcjum firm grupy Tor-Kar-Sson aż 55 714 430,55 zł.
Ratusz może wybrać teraz najkorzystniejszą ofertę i dołożyć z budżetu lub rozpisać kolejny przetarg.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami urzędników budowa ul. Obiegowej powinna ruszyć w maju, a jeszcze pod koniec roku ma być przejezdna - choć jeszcze nie będzie gotowa. Do czerwca tego roku prace budowlane powinny rozpocząć się już na wszystkich odcinkach planowanego torowiska.
Zakończenie budowy torowiska tramwajowego zakończy się najpewniej latem przyszłego roku.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz