Na odcinku kolejowym Olsztynek-Nidzica specjalna maszyna PUN zabiera stare odcinki torów i montuje nowe. Tory zostaną wymienione na około 28-kilometrowym odcinku. Remont rozpoczęto od przystanku Waplewo, a prace posuwają się w kierunku Olsztynka.
Na linii kolejowej między Olsztynem a Działdowem położono już około 55 km nowych torów. W tym celu wykorzystano 100 tys. podkładów i ponad 100 km szyn. Z kolei pomiędzy Nidzicą a Działdowem postawiono już około 400 słupów trakcyjnych. Zostanie na nich rozwieszona sieć trakcyjna, dzięki czemu pociągi będą mogły osiągać większą prędkość.
Remont trwa również na przystankach i stacji Olsztynek i Nidzica. Modernizacji doczekają się także perony w Waplewie i Zakrzowie Sarnowie. Zostaną tam zamontowane ławki, wiaty, gabloty informacyjne i funkcjonalne oświetlenie. Obiekty będą dostosowane do osób niepełnosprawnych i o ograniczonych możliwościach poruszania się.
W Olsztynie także prace remontowe idą do przodu.
- W trakcie przebudowy jest 27 obiektów jak mosty, wiadukty, tunele i przepusty, m.in. w Olsztynie remontowany jest tunel dla pieszych łączący ul. 1 Maja z al. Wojska Polskiego. Poprawi się bezpieczeństwo i estetyka obiektu. Wymieniona zostanie nawierzchnia, wyremontowane będą ściany i zamontowane będzie nowe oświetlenie oraz urządzenia do odprowadzania wody. W drugiej połowie maja zakończone zostaną prace i przejście zostanie udostępnione pieszym – informuje Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
Modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych ma poprawić poziom bezpieczeństwa i sprawność przejazdu pociągów. Wkrótce montowane będą nowe urządzenia zabezpieczające.
Inwestycja PKP PLK S.A. Krajowy Program Kolejowy zapewni lepszy komfort obsługi pasażerów na 14 przystankach i stacjach. Czas podróży w regionie skróci się o kwadrans. Szybciej dojedziemy też do Warszawy. Poprawić ma się przepustowość linii. Będzie możliwość prowadzenia większej liczby pociągów.
„Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn" są realizowane w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Koszt inwestycji to 260 mln zł, z czego 85 proc.. środków pochodzi z dofinansowania Unii Europejskiej.
Inwestycja Działdowo-Olsztyn w liczbach:
2 nowe przystanki Olsztyn Dajtki, Olsztyn Śródmieście
12 przebudowanych przystanków i stacji m.in. Olsztynek, Nidzica, Stawiguda, Olsztyn Zachodni
42 przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe
31 nowych rozjazdów
400 nowych słupów trakcyjnych
83 km torów
Komentarze (2)
Dodaj swój komentarz