Termin konferencji nie był przypadkowy. Jutro (12 marca) odbędzie się posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI), podczas którego drogowcy wskażą do realizacji jeden z trzech wariantów północnej obwodnicy w korytarzu zachodnim.
Prezydent Olsztyna podczas wtorkowego spotkania z mediami przekonywał, że najkorzystniejszy dla mieszkańców będzie tzw. wariant żółty, przebiegający blisko granic miasta. Oznaczałby on m.in. wybudowanie węzła Olsztyn-Redykajny (przy którym ma powstać osiedle mieszkaniowe Redykajny 2) oraz zmniejszenie natężenia ruchu na al. Wojska Polskiego w kierunku Dywit.
Robert Szewczyk
- W przededniu bardzo ważnego spotkania w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad chcemy powiedzieć bardzo jasno, że interesuje nas wariant blisko granicy Olsztyna – przekonywał prezydent Robert Szewczyk. - Jest to wariant, który najlepiej skomunikuje mieszkańców i będzie odpowiedni jako wyprowadzenie tranzytu.
Wariant żółty poparli obecni podczas dzisiejszej konferencji prasowej wójtowie: Jacek Jatkiewicz z Jonkowa i Jan Kasprowicz z Gietrzwałdu. Wcześniej włodarze podolsztyńskich gmin opowiadali się za wariantem niebieskim.
Jan Kasprowicz
- Wielokrotnie rozmawiałem z prezydentem Olsztyna na indywidualnych spotkaniach. Wspólnie analizowaliśmy potencjalne konflikty interesów i korzyści. Te rozmowy pozwoliły nam wypracować stanowisko, które będzie najlepsze dla naszych mieszkańców – stwierdził wójt gminy Gietrzwałd, Jan Kasprowicz.
Jacek Jatkiewicz
- Wskazany wariant (żółty – red.) jest dla gminy Jonkowo dobry zarówno pod względem komunikacyjnym, jak i inwestycyjnym. Jak ważnym czynnikiem są drogi i współpraca pokazuje nam dynamiczny rozwój gmin położonych przy południowej obwodnicy Olsztyna, które po jej wybudowaniu przeżywają czas dynamicznego rozwoju – dodał wójt gminy Jonkowo, Jacek Jatkiewicz.
Na wtorkowym spotkaniu z mediami zabrakło wójt gminy Dywity, Agnieszki Sakowskiej-Hrywniak. Do tej pory w dywickim urzędzie popierany był wariant niebieski. Jakie obecnie jest stanowisko gminy położonej na północ od Olsztyna?
- Po wprowadzeniu przez projektantów i GDDKiA w Olsztynie korekt oraz zmian, także na wniosek Gminy Dywity, zauważamy pozytywne argumenty za wariantem żółtym 02 – przekazał nam Jacek Niedzwiecki, z Referatu Innowacji i Informacji Urzędu Gminy w Dywitach. - Czekamy jednak na spotkanie ZOPI II w dniu 12 marca, oficjalne przedstawienie rezultatów wszystkich prac i pełnej analizy wielokryterialnej, czego do tej pory nie otrzymaliśmy. Oczekujemy też na rekomendację wariantu, który wskażą projektanci obwodnicy. Po zapoznaniu się z nim, jako gmina przedstawimy w dniu jutrzejszym swoją opinię w tej sprawie.
Przypomnijmy, że przebieg północnej obwodnicy Olsztyna od lat budzi emocje. Olsztyński ratusz preferował wschodni korytarz, za zachodnim była m.in. gmina Dywity. Do finałowych prac drogowcy wytypowali trzy warianty po zachodniej stronie [CZYTAJ RÓWNIEŻ: Drogowcy chcą na zachód, prezydent Olsztyna na wschód. Jak będzie obwodnica?].
Przedstawiciele GDDKiA argumentowali, że korytarz wschodni byłby mniej korzystny dla ruchu tranzytowego. Ponadto drogowcy przekonywali, że wytyczone szlaki w korytarzu zachodnim przebiegają znacznie dalej (w stosunku do wariantów wschodnich) od zwartej zabudowy mieszkaniowej i nie występuje na ich przebiegu kolizja z rodzinnymi ogrodami działkowymi (jak to ma miejsce na wschodzie).
We wszystkich trzech wariantach dla korytarza zachodniego trasa ma kończyć się na istniejącym rondzie, łączącym południową obwodnicę Olsztyna z drogą krajową numer 16 w okolicach Kudyp, a zaczynać w rejonie Dywit (przy DK51).
Komentarze (14)
Dodaj swój komentarz