Dotychczasowy operator systemu Olsztyński Rower Miejski, firma Roovee, chce uruchomić wypożyczalnię jednośladów na zasadach komercyjnych. Użytkownicy mogliby płacić za minutę przejazdu około 39 groszy. To oznacza, że za godzinę jazdy zapłacilibyśmy 23,40 zł. Z kolei w przypadku pozostawienia roweru poza wyznaczoną wirtualną strefą parkowania trzeba by było zapłacić 10 zł. Jednak zanim ORM powróci, operator chce poznać opinie mieszkańców na ten temat. W związku z tym każdy może wypełnić ankietę, która jest dostępna TUTAJ.
Przypomnijmy, Olsztyński Rower Miejski został uruchomiony w lipcu 2018 r. Wówczas do dyspozycji mieszkańców oddano 110 rowerów rozmieszczonych w 10 stacjach. Z kolei pod koniec października, przy wkładzie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, w ręce mieszkańców miasta przekazano kolejnych 30 pojazdów umieszczonych w 6 stacjach.
Z kolei rok później mieszkańcy oraz turyści mieli do dyspozycji 210 pojazdów i 20 standardowych stacji postoju. Uruchomiono też stacje wirtualne. Pod koniec 2019 r. zarejestrowanych było około 25 tys. użytkowników, którzy łącznie wypożyczyli rowery 200 tys. razy i przejechali prawie 550 tys. km.
Jednak w tym roku, z powodu epidemii koronawirusa, 1 kwietnia rowery miejskie w całej Polsce zostały wyłączone z użytku. Powróciły dopiero 6 maja, ale nie w Olsztynie. Miasto nie ma środków na uruchomienie systemu.
- Oferta złożona przez wykonawcę w pierwszym postępowaniu przetargowym - na uruchomienie i prowadzenie roweru miejskiego w 2020 roku - przekraczała nasze możliwości finansowe. Z tego też powodu postępowanie zostało unieważnione – wyjaśnił nam na początku maja rzecznik prasowy Zarządu Dróg Zieleni i Transportu w Olsztynie, Michał Koronowski.
Urzędnicy zaznaczyli, że dopuszczają możliwość uruchomienia systemu przez prywatnego inwestora, jednak bez wsparcia finansowego miasta. Pierwszym chętnym jest wspomniana firma Roovee.
Komentarze (15)
Dodaj swój komentarz