Roboty podzielono na dwa etapy. Pierwszy rozpoczął się dziś i potrwa do czerwca 2018 roku. Aby dojechać z Olsztyna do Olsztynka należy skorzystać z autobusowej komunikacji zastępczej. Aby dojechać do Działdowa, w Olsztynku trzeba będzie przesiąść się do pociągu PKP Przewozy Regionalne.
Drugi etap prac zaplanowano od czerwca 2018 roku do sierpnia 2019 roku. W tym czasie prace przeniosą się na odcinek z Olsztynka do Działdowa.
Na trasie kursować będą autobusy komunikacji zastępczej, natomiast na odcinku z Olsztynka do Olsztyna kursować będą pociągi Przewozów Regionalnych.
Pociągi PKP Intercity relacji Olsztyn – Warszawa od 22 stycznia do sierpnia 2019 roku pojadą objazdem przez Ostródę oraz Iławę.
Przypomnijmy, przebudowa prawie 83 km odcinka linii Działdowo – Olsztyn to krótsze podróże w regionie i o kwadrans krótsza podróż z Olsztyna do Warszawy. Efektem inwestycji będą także dwa nowoczesne przystanki w Olsztynie i poprawa komfortu obsługi na wszystkich stacjach i przystankach. Zwiększy się również poziom bezpieczeństwa – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
PLK przebudują łącznie 13 peronów m.in. na stacjach i przystankach: Waplewo, Nidzica, Olsztynek i Gągławki. Poza czterema zmodernizowanymi stacjami, w Olsztynie będą dwa nowe przystanki: Olsztyn Dajtki i Olsztyn Śródmieście (nazwa robocza). Oba zwiększą możliwości kolei regionalnej. PLK zainstalują na nich wiaty, ławki, tablice informacyjne i funkcjonalne oświetlenie. Wszyscy pasażerowie, również osoby o ograniczonej mobilności, m.in. dzięki pochylniom będą wygodnie korzystać z dostępu do pociągów. Na przystankach przewidziane zostały także stojaki rowerowe.
Projekt przewiduje także modernizację torów, przejazdów kolejowo-drogowych, wymianę urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowę mostów i wiaduktów kolejowych. W efekcie pociągi będą mogły kursować między Działdowem a Olsztynem z prędkością 120 km/h, co skróci podróż o około 16 minut.
„Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn” są realizowane w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wartość umowy to 267,6 mln zł netto. Dofinansowanie UE 85 proc. Prace będą prowadzone w formule „projektuj i buduj” do 2019 roku. Wykonawcą zadania jest TORPOL S.A.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz