Zakamuflowana rządowa kampania ruszyła w minionym tygodniu. W całej Polsce pojawiły się czarno-białe billboardy z hasłem ''Niech zostanie tak jak było. Czy na pewno tego chcesz?''. Pierwszy człon hasła nawiązuje do słów wypowiedzianych przez byłego prezesa Trybunału Konstytucyjnego prof. Andrzeja Rzeplińskiego – przeciwnika zmian, w proponowanym przez PiS kształcie.
To hasło ma nawiązywać do planowanych reform w sądownictwie, które chciał w dwóch ustawach przeforsować rząd, a które póki co zostały wstrzymane przez prezydenckie veto. Jeszcze w tym miesiącu prezydent Andrzej Duda ma przedstawić swoje propozycje ustaw reformujących wymiar sprawiedliwości.
Kampania, oficjalnie koordynowana przez Polską Fundację Narodową, a sfinansowana przez kilkanaście państwowych spółek, zawitała również do Olsztyna. Billboard umieszczono przy ruchliwej ulicy Obrońców Tobruku.
Jak czytamy na stronie takjakbylo.pl, do której odnośnik umieszczono na billboardzie, obecnie sądy to ''nadzwyczajna kasta''. Celem reform proponowanych przez rząd jest pozbycie się patologii z wymiaru sprawiedliwości, by sprawniej służył obywatelom.
Na dowód licznych patologii sądownictwa na stronie kampanii zamieszczono liczne materiały prasowe opowiadające między innymi historię sędziego, który ukradł kiełbasę i jeździł po alkoholu. Nie brakuje również przykładów błahych spraw, które trwały ponad cztery lata.
Co sądzicice o takiej kampanii?
Komentarze (1)
Dodaj swój komentarz