Prezydent Miasta po dymisji w sumie czterech dyrektorów ratuszowych jednostek – ogłosił nabór na te stanowiska. Ale nie tylko. Zgodnie z tym – o czym wcześniej informowała – Aneta Szpaderska – przy okazji ogłoszono konkurs na stanowisko oficera rowerowego.
W sumie miasto szuka kandydatów na stanowiska:
Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, do którego podstawowych obowiązków należy:
1. zarządzanie drogami publicznymi w mieście i powierzonymi MZDiM drogami wewnętrznymi wraz z infrastrukturą drogową odpowiedzialną za bezpieczeństwo ruchu,
2. zarządzanie ruchem na drogach, siecią dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i siecią dróg gminnych – miejskich oraz wewnętrznych w mieście,
3. organizacja systemu parkingowego w mieście i nadzór nad Strefą Płatnego Parkowania,
4. tworzenie i aktualizacja projektów planów rozwoju miejskiego układu drogowego.
Dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej, do którego podstawowych obowiązków należy:
1. zarządzanie systemem transportowym Miasta,
2. kierowanie organizacją publicznego transportu pasażerskiego w ramach lokalnego transportu zbiorowego,
3. utrzymanie i rozwój infrastruktury transportowej Miasta,
4. załatwianie spraw administracyjnych z zakresu transportu,
5. promowanie transportu publicznego (strategia marketingowa, przedsięwzięcia promocyjne).
Dyrektor Wydziału Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Olsztyna, do którego podstawowych obowiązków należy:
1. opracowywanie projektów i planów rozwoju kultury, promocji i turystyki w mieście oraz koordynacja ich wdrażania,
2. promowanie potencjału kulturalnego, turystycznego miasta w kraju i za granicą,
3. prowadzenie spraw związanych z wypełnianiem funkcji organizatora dla miejskich instytucji kultury, a także sprawowanie nadzoru nad ich działalnością statutową,
4. opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno-informacyjnych o mieście,
5. współdziałanie z organizacjami pozarządowymi, związkami twórczymi i innymi organizatorami turystyki oraz życia kulturalnego w mieście,
6. kreowanie i promowanie nowych atrakcji i produktów turystycznych Olsztyna,
7. prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji i stypendiów twórczych oraz kontrola ich wykorzystania,
8. koordynowanie współpracy z miastami partnerskimi,
9. współorganizacja obchodów świąt, rocznic państwowych oraz regionalnych,
10. pozyskiwanie środków finansowych na realizację zadań w zakresie kultury, promocji i turystyki.
Dyrektor Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności Urzędu Miasta Olsztyna, do którego podstawowych obowiązków należy:
1. nadzór nad funkcjonowaniem Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz Miejskiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
2. nadzór nad realizacją zadań związanych z obronnością i obroną cywilną,
3. inicjowanie i koordynowanie działań w zakresie porządku i bezpieczeństwa publicznego,
4. koordynowanie działań prewencyjnych realizowanych w ramach programów „Bezpieczny Olsztyn”, „Razem Bezpieczniej”, „Gambit Olsztyński”,
5. nadzór nad realizacją zadań związanych z:
- kwalifikacją wojskową,
- przejęciem skazanych w celu wykonania nieodpłatnej, kontrolowanej pracy na cele społeczne,
wydawaniem zezwoleń lub decyzji o zakazie przeprowadzenia na terenie Miasta imprez o charakterze masowym,
6. nadzór nad realizacją zadań związanych z kontrolą instytucji i zakładów pracy na terenie miasta w zakresie zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej.
Podinspektora – pełnomocnika Prezydenta Olsztyna ds. rozwoju systemu komunikacji rowerowej zwanego „Oficerem Rowerowym” w Biurze Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta Olsztyna, do którego podstawowych obowiązków należy:
1. reprezentowanie Prezydenta Olsztyna w zakresie współpracy ze środowiskami rowerowymi,
2. przygotowywanie dokumentów niezbędnych do realizacji celów Karty Brukselskiej, w tym projektu Strategii Polityki Rowerowej Miasta,
3. zgłaszanie uwag i propozycji do projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dotyczących spraw rowerowych,
4. przedstawianie opinii i uwag do prac związanych z opracowywaniem rozwoju sieci tras rowerowych oraz zasad budowy infrastruktury rowerowej,
5. prowadzenie kampanii informacyjnych i społecznych w celu propagowania polityki rowerowej miasta,
6. udział w warsztatach i imprezach związanych z tematyką komunikacji rowerowej,
7. współpraca z Komisją Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przy Miejskim Zarządzie Dróg i Mostów.
Komentarze (2)
Dodaj swój komentarz