Dziś jest: 22.11.2024
Imieniny: Cecylii, Stefana
Data dodania: 2021-02-03 15:06

Cezary Kapłon

Skomplikowała się budowa węzła przesiadkowego Olsztyn-Śródmieście

Skomplikowała się budowa węzła przesiadkowego Olsztyn-Śródmieście
Najtańsza oferta na budowę węzła przesiadkowego Olsztyn-Śródmieście wynosi 4,6 mln zł. Miasto przeznaczyło na ten cel 4,2 mln zł
Fot. UM Olsztyna

Kilka przedsiębiorstw przedstawiło swoją ofertę ws. budowy węzła przesiadkowego Olsztyn-Śródmieście. Firma ze stolicy Warmii i Mazur ma najkorzystniejszą, jednak i tak wyższą od przewidzianej przez miasto kwoty.

reklama

Miasto rozpisało przetarg na budowę węzła przesiadkowego Olsztyn-Śródmieście. Wraz z nim powstać ma dogodne połączenie z ul. Partyzantów, ale nie tylko. Zagospodarowany ma zostać także teren istniejącego cmentarza ewengalickiego, o czym pisaliśmy w artykule pt. „Powstanie węzeł przesiadkowy Olsztyn-Śródmieście”.

Do wtorku (2 lutego) firmy mogły składać oferty. Do urzędu miasta wpłynęły cztery. Najtańszą, w wysokości 4,6 mln zł złożyło olsztyńskie przedsiębiorstwo Skorłutowski.

Jak podała „Gazeta Wyborcza Olsztyn” władze miasta mają twardy orzech do zgryzienia, gdyż przewidziano na realizację tego projektu 4,2 mln zł, a to oznacza, że brakuje 400 tys. zł. I to tylko w przypadku, gdy oferta okaże się zgodna ze specyfikacją.

Prezydent Piotr Grzymowicz ma w zasadzie dwa wyjścia. Po pierwsze mógłby w kasie miasta poszukać pieniędzy (możliwe, że z niedawno sprzedanej, za rekordową kwotę, działki na ul. Głowackiego, gdzie znajduje się basen). Po drugie można byłoby rozpisać kolejny przetarg, jednak nie ma pewności, że oferty będą niższe. W dodatku kolejne postępowanie to dodatkowe miesiące zwłoki.

Przypomnijmy, że inwestycja miałaby zostać zrealizowana w ciągu sześciu miesięcy od podpisania umowy.

Komentarze (10)

Dodaj swój komentarz

  • Po co? 2021-02-04 08:25:52 213.73.*.*
    Po co tam 'węzeł' przesiadkowy, jak po Partyzantów w tamtym miejscu jeżdżą 3 autobusy na krzyż. Do tego jak z tego pociągu dostać się do autobusu z dużą torbą na kółkach? Po tych (kamienisych/brukowanych?) chodniczkach z wizualizacji raczej będzie ciężko.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 1
  • jok 2021-02-03 16:41:47 88.156.*.*
    Ktoś tu chyba nie rozumie czym jest węzeł przesiadkowy. Na wizualizacjach ja nie widzę niczego oprócz peronu kolejowego. Miasto pisze o miejscu do montażu stacji roweru miejskiego, a przecież roweru miejskiego w Olsztynie już drugi rok nie ma. Kpina.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 3
  • Młoda 2021-02-03 16:38:52 31.60.*.*
    Na tym przykładzie widać że Grzymowicz ma poważne kłopoty z planowaniem. Na budowę przystanku ma 4,2 mln. zł. a na renowację dziesiątek budynków tylko 100 tyś. Póki do kasy miasta nie wpłynie cała wylicytowana z przetargu kwota to tak jakby jej nie było. Pamiętam jak Grzymowicz straszył mieszkańców, że zamieni całe Śródmieście w strefę 30 km/h. Miały powstać kwietne ogrody, a obok ratusza miały poruszać się tylko rowery. Dzisiaj mamy: Centaurusa, zwężone przez tramwaje ulice w centrum miasta, brak rowerów. Szara rzeczywistość. Typowa dla małego miasteczka. Ten księżycowy krajobraz uzupełnią 2 lub 3 wieżowce obok Centaurusa o 18 kondygnacjach. Tak planuje osoby podobno z tytułem doktora budownictwa. Tytuł uzyskany w PRL-u jak widać nic nie znaczy.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 5
  • Ktoś 2021-02-03 16:11:50 188.146.*.*
    Przecież miasto sprzedało basen z działką za 21 mln (więcej niż oczekiwali) tak wiec kasa powinna się znaleźć .
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 0
  • mk 2021-02-03 15:51:51 82.139.*.*
    To w takim wypadku wystarczy coś sprzedać. Co tu jeszcze zostało do wyprzedania, ach no tak, można wystawić na licytację Wysoką Bramę, może ktoś kupi i będzie akurat na brakującą kwotę do realizacji węzła Śródmieście.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 3
  • Alojzy 2021-02-03 15:45:57 37.30.*.*
    Najlepiej byłoby zrezygnować z niepotrzebnej nikomu inwestycji. Po co komu taki węzeł przesiadkowy jeśli z tamtego miejsca do dworca głównego jest 10 minut wolnym spacerkiem. A cztery miliony drogą nie chodzą i przydadzą się na załatanie ratuszowej dziury budżetowej.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 9
  • Tamara Twardodupcewa 2021-02-03 15:39:22 156.67.*.*
    To teraz przeliczyć, czy inwestycja jest na tyle istotna, by kończyć ją jak najszybciej, czy koszty wynikające z rozpisania kolejnego przetargu będą niskie. Teraz mogą się radni i prezydent wykazać
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 3

www.autoczescionline24.pl