Ratusz ogłosił przetarg na wykonanie koncepcji kampanii promującej transport zbiorowy w Olsztynie. Środki na kampanię mają pochodzić z budżetu ''projektu tramwajowego''.
Wykonawca zobowiązany jest do opracowania m.in: hasła reklamowego i komunikatów reklamowych, opisu kanałów i narzędzi komunikacyjnych, opisu projektowanych działań niestandardowych (akcje specjalne, konkursy, eventy itp.), czy propozycji kreacji materiałów reklamowych i promocyjnych (graficznych i audiowizualnych).
W ramach zadania, oprócz haseł reklamowych namawiających olsztynian do pozostawienia auta na rzecz tramwaju i autobusu, powstać ma lista zalet Olsztyńskiej Karty Miejskiej.
Jak zaznaczają w przetargu urzędnicy – w koncepcji należy zwrócić uwagę na takie zalety jak komfort pasażera, który nie musi pilnować biletów w kieszeni, wystarczy że będzie miał przy sobie imienną kartę, po którą nie będzie musiał również stać w kolejkach - jak w przypadku zakupu sieciówki - z końcem każdego miesiąca. Wśród zalet OKM, które mają być promowane znajdzie się też fakt iż pasażer mający prawo do ulg na przejazd lub zwolniony z opłat za komunikację miejską nie musi posiadać przy sobie żadnego innego dokumentu potwierdzającego te uprawnienia, a ci którzy wybierają jednak auta – mogą za pomocą OKM zapłacić za parkowanie bez konieczności szukania parkomatu.
Koncepcja kampanii reklamowej ma zawierać również „Tramwajowy poradnik drogowy”, czyli krótki instruktaż jak się zachować wobec tramwajów. Jak twierdzą urzędnicy - zasady ruchu drogowego są dla większości doświadczonych kierowców proste. Znacznie się jednak komplikują, gdy ruch odbywa się w mieście, po którym jeżdżą tramwaje, nie podlegające np. powszechnej zasadzie prawej ręki. W ramach „Tramwajowego poradnika drogowego” pokazane więc będą sytuacje, kiedy tramwaj ma pierwszeństwo, a kiedy musi czekać.
Komentarze (6)
Dodaj swój komentarz