Na odcinku Olsztyn Zachód – Olsztyn Południe w ciągu dk 16 najintensywniejsze roboty odbywają się głównie na przepustach - przejściach ekologicznych oraz obiektach mostowych. Wykonawca realizuje także roboty ziemne – w kwietniu wykonano 347 tys. m sześc. wykopów oraz 410 tys. m sześc. nasypów. Na budowie pracuje 128 sztuk sprzętu budowlanego. Zaawansowanie finansowe robót na tym odcinku wynosi ponad 30 %.
Na budowie odcinka Olsztyn Wschód – Olsztyn Południe w ciągu S51 pracuje 361 sztuk sprzętu budowlanego ciężkiego i lekkiego. Roboty polegają głównie na zdejmowaniu humusu w trasie głównej oraz pozostałych robotach ziemnych polegających na wymianie i wzmacnianiu gruntu. W kwietniu wykonano wymiany gruntów w ilości 162 tys. m sześc. w trasie głównej i 252 tys. m sześc. na drogach dojazdowych i technologicznych. Zaawansowanie finansowe robót – 11%.
Obwodnica Olsztyna powstaje w ramach dwóch kontraktów: Zadanie 1 - dk 16 Olsztyn Zachód – Olsztyn Południe (10 km) i Zadanie 2 - S51 Olsztyn Wschód – Olsztyn Południe (14,7 km).
Wykonawcą robót na pierwszym odcinku obwodnicy jest konsorcjum firm Intercor Sp. z o.o. z Zawiercia oraz Most Sp. z o.o. z Sopotu. Koszt tego zadania to 387 mln zł. Zakończenie robót przewidziane jest na czerwiec 2018 roku.
Zadanie 2 o wartości 913 mln zł realizuje firma Budimex SA. Zakończenie robót przewidziane jest w październiku 2018 r. W skład tego kontraktu od 3 marca wchodzi również budowa węzła Pieczewo. Tego dnia podpisano aneks do umowy rozszerzający zakres inwestycji o to zadanie. Koszt budowy węzła Pieczewo to 97 mln zł, zakończenie robót – czerwiec 2019 roku.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz