Przypomnijmy, na wniosek Forum Rozwoju Olsztyna, lokalnych oddziałów Stowarzyszenia Architektów Polskich oraz Stowarzyszenia Konserwatorów Zabytków wszczęte zostało postępowanie administracyjne, które ma ustalić, czy olsztyński dworzec powinien zostać wpisany do rejestr zabytków, czego domagają się stowarzyszenia.
PKP nie czekając na rozstrzygnięcia w tej spawie ogłosiły przetarg na projekt budowy nowego Dworca Głównego w Olsztynie. W przetargu zaznaczono jednak, że stosownie do uzyskanych w wyniku postępowania decyzji wykonawca będzie zobowiązany do opracowania dokumentacji zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków.
Forum Rozwoju Olsztyna, by pokazać olsztynianom dlaczego walczą o zachowanie starej bryły dworca – już w grudniu ubiegłego roku przygotowało wizualizację zmodernizowanej i wyremontowanej hali części kolejowej dworca. Wizualizacje dostępne tutaj ->
Dziś – zgodnie z ubiegłorocznymi zapowiedziami – społecznicy przygotowali i opublikowali kolejne wizualizacje. Tym razem możemy zobaczyć, jak wyglądać mogłoby wnętrze dworca PKS po remoncie oraz kładka piesza łącząca Dworzec Olsztyn Główny z Zatorzem.
Jak mówi Bartłomiej Biedziuk, prezes Forum Rozwoju Olsztyna, jeśli dojdzie do wpisania dworca do rejestru, nic nie będzie stać na przeszkodzie, aby wybudować kładkę. Kładka prowadziłaby z miejskiej działki przy ul. Marii Zientary Malewskiej (na osi ul. Paderewskiego) na pierwsze piętro dworca, które jest obecnie wyłączone z użytkowania. Z kolei na perony można by się dostać windą lub zwykłymi schodami. Kładka nawiązywałaby swoim wyglądem do stylu architektonicznego dworca. Równolegle działałoby przejście podziemne w zmodernizowanym tunelu.
Jak zapowiada FRO, to jeszcze nie koniec serii wizualizacji pokazujących niewykorzystany potencjał dworca. Stowarzyszenie zaprezentuje obiekt z zewnątrz, plac, część handlową oraz przejrzyste schematy funkcjonowania obiektu.
Komentarze (18)
Dodaj swój komentarz