- Chciałbym, by festiwal stał się świętem samorządów z naszego regionu, podczas którego będziemy wymieniać doświadczenia i dzielić się dobrymi praktykami - mówi Jacek Protas, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego. Te działania zostały zapoczątkowane w pilotażowej pierwszej edycji konkursu PRO WARMIA MAZURY 2012 na projekty promocyjne samorządów gminnych z naszego województwa, którego wyniki poznamy już dziś wieczorem.
Na wstępie konferencji marszałek podkreślił, że budowanie marki miejsc, marki regionalnej jest istotnym czynnikiem dla rozwoju tego regionu.
- Dzięki rozwojowi technik medialnych wiemy, że nie wystarczy przygotować w regionie najlepszych warunków do inwestycji czy turystyki, jeśli społeczeństwo się o tym nie dowie – wyjaśniał marszałek.
W tym samym duchu powitał gości Grzegorz Nowaczyk, prezydent Elbląga.
- Wyróżnij się albo zgiń! To słynne motto związane zwłaszcza z marketingiem teryrtorialnym będzie nam przyświecać podczas tego festiwalu - powiedział prezydent Elbląga.
Głównym celem imprezy jest zacieśnianie współpracy pomiędzy samorządami i wspólne zgłębianie wiedzy z zakresu marketingu terytorialnego. Wśród poruszanych tematów tegorocznej edycji festiwalu znalazły się zagadnienia dotyczące promocji gospodarczej województwa warmińsko-mazurskiego, znaczenia partnerstw w promocji regionu oraz o oddziaływania na klientów usług turystycznych.
- Podczas pierwszego spotkania w 2011 roku poruszane były tematy w sposób ogólny dotykające zagadnienia marketingu miejsc. Wraz z drugą edycją przyszedł czas na specjalizację – zaznacza marszałek Jacek Protas.
Jak dodaje, marketing miejsc to wielkie wyzwanie.
- Na arenie międzynarodowej i krajowej regiony coraz aktywniej konkurują o „klienta” – turystę, inwestora czy też potencjalnego mieszkańca. Tworzenie spójnej oferty regionu i komunikowanie jej na zewnątrz decyduje o sukcesie lub porażce w tych zmaganiach – podkreśla marszałek.
Spotkanie w Elblągu jest także okazją do uroczystej inauguracji działalności Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów w województwie warmińsko-mazurskim. To projekt Ministerstwa Gospodarki, którego głównym celem jest ułatwienie przedsiębiorcom dostępu do kompleksowych, nieodpłatnych informacji o możliwościach inwestowania poza granicami Polski. W naszym województwie COIE działa w strukturach Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Więcej informacji na stronie www.warminsko-mazurskie.coie.gov.pl.
Na drugi dzień festiwalu zaplanowane są warsztaty, dotyczące wykorzystania mediów społecznościowych w promocji miast i regionów, znaczenia systemów identyfikacji wizualnej oraz promocji gospodarczej w praktyce.
Wśród ekspertów i prelegentów tegorocznego festiwalu znaleźli się m.in. Adam Mikołajczyk - prezes zarządu BEST PLACE - Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc, międzynarodowy ekspert marketingu terytorialnego, dr hab. nauk ekonomicznych Andrzej Buszko - prof. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Artur Osiecki – dziennikarz ekonomiczny ,,Rzeczpospolitej”, specjalista od funduszy unijnych, Dariusz Morsztyn, Biegnący Wilk – ekolog, propagator zdrowego stylu życia, twórca położonej w najdzikszym rejonie Mazur „Republiki Ściborskiej" oraz Joanna Wolff - wicedyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego w Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A.
Konferencja odbywa się 29 i 30 marca w Ratuszu Staromiejskim w Elblągu (ul. Stary Rynek 25).
Pomysłodawcą i głównym organizatorem imprezy jest Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego, a partnerem merytorycznym – Fundacja Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc.
Więcej informacji na stronie www.FestiwalPromocji.pl.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz