W piątek, po kilkukrotnym przedłużeniu ostatecznego terminu, w ratuszu doszło do otwarcia ofert na rozbudowę sieci tramwajowej.
W sumie zgłosiło się siedmiu oferentów, w tym firmy z Turcji czy Hiszpanii. Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyła spółka ZUE SA z Krakowa specjalizująca się w projektowaniu i realizacji usług budowy i modernizacji linii tramwajowych oraz kolejowych.
– Spółka zadeklarowała, że zrealizuje projekt rozbudowy sieci tramwajowej w Olsztynie za nieco ponad 382,2 mln zł. Na ten cel mieliśmy przewidziane 479,7 mln zł, z czego 355 mln zł to dofinansowanie unijne – przyznał w rozmowie z nami Patryk Pulikowski z Biura Komunikacji i Dialogu Obywatelskiego Urzędu Miasta Olsztyna.
Komisja przetargowa będzie musiała jeszcze sprawdzić złożoną dokumentację.
– Jeżeli nie będzie żadnych uchybień i dokumenty będą się zgadzać, to wykonawcą zostanie spółka ZUE SA. Trudno powiedzieć kiedy dojdzie do podpisania umowy. Komisja przetargowa musi sprawdzić poprawność dokumentów – dodał Patryk Pulikowski.
Ciekawostką jest fakt, że wszyscy oferenci zmieścili się w budżecie, którym dysponuje miasto.
Przypomnijmy, że nowa linia tramwajowa ma rozpocząć się w pobliżu pętli autobusowej na Pieczewie, a następnie wieść wzdłuż ul. Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego. Tam, na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki, zostanie połączona z istniejącą infrastrukturą.
Warto dodać, że nad skrzyżowaniem ul. Krasickiego z Synów Pułku powstanie estakada o długości blisko 270 m, natomiast pod Wysoką Bramą wykonawca stworzy węzeł przesiadkowy.
Nowa linia ma być gotowa w 2023 roku.
Komentarze (15)
Dodaj swój komentarz