Od początku roku do olsztyńskich policjantów zgłosiło się już kilkadziesiąt osób, które otrzymały rachunki do zapłaty za usługi, których jak twierdzą nie zamawiały. Okazuje się, że wcześniej osoby te przyjmowały w domu przedstawiciela jednej z firm, który proponował obniżenie rachunków za usługi telekomunikacyjne oraz za energie elektryczną a także usługi medyczne jak tele ekg, czyli badania... przez telefon.
Skuszeni wizją niższych rachunków klienci podpisywali dokumenty, a po kilku tygodniach otrzymywali rachunki, gdzie kwota do zapłaty była znacznie wyższa niż obiecywał akwizytor, a co najważniejsze za usługi świadczone przez zupełnie inne firmy, których nie chcieli zamówić. Pokrzywdzeni podpisywali dokumenty nie mając świadomości, czego one dotyczą. Najczęściej poszkodowani, to osoby starsze, bardziej narażone na różnego rodzaju oszustwa.
W przypadku podejrzeń, że padliśmy ofiarą oszusta – należy zawiadomić najbliższą jednostkę policji dzwoniąc pod numer alarmowy 997 lub 112 lub zgłaszając się osobiście.
Wszelkie informacje dotyczące umów podpisywanych przy użyciu podstępu można uzyskać kontaktując się Rzecznikiem Konsumentów.
Rzecznik Konsumentów Powiatu Olsztyńskiego
Plac Bema 5, 10-516 Olsztyn
Tel.: 89-527-21-30
Miejski Rzecznik Konsumentów
Plac Jana Pawła II 1, 11-041 Olsztyn
Tel.: 89-522-28-01
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz