Przypomnijmy, wykonawca torowiska na ul. 11 Listopada, działając na zlecenie miasta miał za zadanie wykonać nową nawierzchnię asfaltową na skrzyżowaniu ulic 11 Listopada/Nowowiejskiego/pl. Jedności Słowiańskiej. Prace miały zostać wykonane jako dodatkowe, poza projektem tramwajowym. Na skrzyżowaniu miał zostać położony nowy asfalt. Wedle początkowych zapewnień – skrzyżowanie to miało zostać uruchomione 7 listopada.
Tak się jednak nie stało. Podczas frezowania nawierzchni wykonawca odsłonił kamienny bruk, który znajdował się pod starym asfaltem. W mediach pojawiły się opinie iż bruk powinien zostać odsłonięty, nie zaś zalewany asfaltem.
Sprawą zainteresował się Wojewódzki Konserwator Zabytków, który uznał, że część prac prowadzona jest na terenie zabytkowego układu urbanistycznego i wymaga zezwolenia, które nie zostało wydane. Wstrzymał więc prace drogowe na tym skrzyżowaniu.
Kilka dni później – bruk pokryto jednak nowym, asfaltowym dywanikiem. Jak się okazuje – miasto miało do tego prawo działając w aspekcie tak zwanej specustawy drogowej, a więc zgodnie z prawem.
Specustawa związuje ręce konserwatorowi zabytków, ponieważ zdejmuje z niego kompetencje do rzetelnego przeprowadzenia nadzoru konserwatorskiego na danym terenie.
Tym samym skrzyżowanie ulic 11 Listopada/Nowowiejskiego/pl. Jedności Słowiańskiej powinno na dniach zostać udostępnione kierowcom.
Komentarze (2)
Dodaj swój komentarz