Dziś PKP PLK oddało do użytku nowy przystanek – Pisz Wschodni. Jednak to nie jedyna nowość.
- W ramach inwestycji powstały także nowe wyższe perony na 4 stacjach i 15 przystankach m.in. w Piszu, Bajtkowie, Rucianem-Nidzie. Obiekty zostały wyposażone w ławki, wiaty, gabloty informacyjne i nowoczesne oświetlenie. Perony zapewniają także dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Są wyposażone w pochylnie oraz ścieżki dotykowe i naprowadzające – informuje Martyn Janduła, rzecznik prasowy PKP PLK.
Jednak dzięki modernizacji linii kolejowej skorzystają także mieszkańcy Olsztyna. Podróż na trasie Olsztyn–Szczytno–Ełk potrwa nieco ponad dwie godziny. Obecnie pociągi relacji Szczytno-Ełk pokonują trasę w ponad dwie godziny, a po modernizacji czas ten ma się skrócić do 1,5 godziny.
W grudniu ubiegłego roku zakończono część prac na trasie Szczytno-Ełk. Od tamtej pory z Olsztyna do Ełku podróżni mogą dojechać bez komunikacji zastępczej. Wymieniono 113 km torów oraz konstrukcje dwóch mostów. Większy z nich ważył ponad 200 ton.
Modernizacja linii kolejowej Olsztyn–Ełk na odcinku Szczytno–Pisz–Ełk realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wartość projektu wynosi ponad 300 mln zł.
Inwestycja w liczbach:
- 1 nowy przystanek: Pisz Wschód;
- 4 przebudowane stacje: Szczytno, Pisz, Spychowo, Drygały;
-14 przebudowanych przystanków, m.in. Nowa Wieś Ełcka, Ruciane-Nida;
- 99 przebudowanych przejazdów kolejowo-drogowych, m.in. Świętajno, Spychowo, Kolonia, Jeruty, Olszyny;
- 9 przebudowanych mostów;
- 21 nowych rozjazdów;
- ok. 113 km torów.
Komentarze (1)
Dodaj swój komentarz