– Modernizacja lokomotyw obejmie zwiększenie maksymalnej prędkości pojazdów ze 125 km/h do 160 km/h. Częściowo zostaną zmienione parametry konstrukcyjne w układzie zasilania, sterowania oraz napędowym. Lokomotywy zyskają także nowy system sterowania hamowaniem. Po modernizacji możliwe stanie się hamowanie elektrodynamiczne z możliwością odzyskiwania energii i oddawania jej do sieci trakcyjnej – powiedziała w rozmowie z nami Katarzyna Grzdyk, rzecznik prasowy PKP Intercity SA.
W sumie kontrakt dotyczy modernizacji 20 lokomotyw, które będą jeździć po 3 trasach:
Świnoujście-Szczecin-Wrocław-Kraków/Lublin; Zielona Góra/Wrocław-Poznań-Olsztyn/Gdynia; Szczecin-Gdynia-Olsztyn-Białystok.
Wykonawcą kontraktu jest firma Olkol sp. z o.o., która wykona naprawy okresowe wraz z modernizacją. Pierwsza unowocześniona lokomotywa zostanie oddana do użytku w ciągu 18 miesięcy od dnia rozpoczęcia modernizacji. Pozostałe mają trafić do PKP Intercity w ciągu 32 miesięcy. Wartość kontraktu to 199,26 mln zł.
Komentarze (6)
Dodaj swój komentarz