Liczący ok. 2 km odcinek od granicy miasta (al. Warszawska) do węzła Olsztyn Południe w gminie Stawiguda zyska nowe oblicze. Poza szerszą jezdnią w planie jest budowa ścieżki rowerowej oraz chodników. Ponadto, chodzi o budowę wiaduktu nad linią kolejową Działdowo – Olsztyn Główny oraz przepustu wodnego.
W związku z szerokim zakresem prac kierowców czekają długie utrudnienia. Droga zostanie zamknięta. Alternatywna organizacja ruchu może trwać nawet dwa lata. Na nową rzeczywistość przygotowują się władze Stawigudy, ponieważ w większości inwestycja będzie realizowana na terenie podolsztyńskiego samorządu.
- To będzie inwestycja przypominająca budowę drogi S51 i obwodnicy Olsztyna, zarówno pod względem ważności, ale niestety także uciążliwości. Niestety, inaczej się nie da
- napisał w swoich mediach społecznościowych, wójt gminy Stawiguda, Michał Kontraktowicz.
Póki co wykonawca zrealizował wycinkę kolidujących z przebudową drzew i krzewów. Wiosną roboty mają ruszyć na dobre. Docelowo droga ma być zamknięta od wyjazdu z Olsztyna do McDonalda, łącznie ze skrzyżowaniem w kierunku zajazdu „U Leszka”.
- Ustaliliśmy, że skrzyżowanie będzie dostępne dla służb oraz komunikacji publicznej (zarówno linii 129, jak i naszej komunikacji gminnej). Objazdy zaplanowane są na drogach wyższego rzędu (niegminnych), a główny zaplanowano przez obwodnicę Olsztyna na wysokości Tomaszkowa w kierunku Kudyp
- informował w środę, 8 stycznia, po spotkaniu organizacyjnym poświęconym inwestycji, wójt Kontraktowicz.
Przebudowa łącznika, między Olsztynem a południową obwodnicą, argumentowana jest m.in. tworzeniem się wąskiego gardła przy wyjeździe ze stolicy regionu. Do wysokości stacji paliw przy al. Warszawskiej (jadąc od strony centrum) kierowcy poruszają się dwoma pasami ruchu, które na krótkim odcinku zbiegają się w jednopasmówkę.
Inną sprawą jest wspomniane skrzyżowanie w kierunku zajazdu „U Leszka”, które aktualnie sprzyja kolizjom. W tym miejscu powstanie rondo, które powinno upłynnić ruch. Wójt gminy Stawiguda zapowiada podjęcie starań, aby związane z przebudową utrudnienia były jak najmniej dotkliwe.
- Ze swojej strony zapewniam, że będę mobilizował wykonawców i zleceniodawców inwestycji, by dokładali oni wszelkich starań, by była ona jak najmniej uciążliwa, jak tylko to możliwe, dla naszych mieszkańców
- zadeklarował Michał Kontraktowicz.
Za realizację inwestycji odpowiada firma STRABAG, a zakończenie prac przewidziano na sierpień 2027 roku. Projekt o całkowitej wartości ponad 124 mln zł, współfinansowany jest z Funduszy Europejskich dla Warmii i Mazur 2021-2027, które pokryją 95 mln zł kosztów.
Komentarze (33)
Dodaj swój komentarz