Wczoraj (11 marca) prezydent Olsztyna oraz wójtowie gmin: Gietrzwałd i Jonkowo spotkali się z mediami, aby wyrazić swoje poparcie dla tzw. żółtego wariantu obwodnicy Olsztyna [Czytaj również: Robert Szewczyk i wójtowie za żółtym wariantem północnej obwodnicy Olsztyna]. Dziś (12 marca) odbyło się posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI), podczas którego drogowcy do dalszych prac wytypowali wariant popierany przez samorządowców.
- W II połowie 2025 roku planujemy złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU) w wybranym przez ZOPI wariancie. Po uzyskaniu tej decyzji przystąpimy do wykonania Koncepcji programowej dla wskazanego w DŚU wariantu, tj. projektu szczegółowych rozwiązań technicznych oraz badań geologicznych podłoża gruntowego. Będzie to podstawą do ogłoszenia przetargu na budowę obwodnicy
- czytamy w oświadczenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Procedura przetargowa mogłaby zostać przeprowadzona w IV kwartale 2027 r. Roboty budowlane planowane są na lata 2029-2031.
Północna obwodnica Olsztyna będzie miała długość 15 km. Początek drogi zlokalizowany będzie na końcu obwodnicy Spręcowa. Natomiast jej koniec przewidziany jest na terenie gminy Gietrzwałd, na drodze krajowej nr 16, w okolicach istniejącego skrzyżowania z ul. Sielską w pobliżu Kudyp.
Przypomnijmy, że wcześniej samorządowcy z Dywit, Jonkowa i Gietrzwałdu opowiadali się za tzw. wariantem niebieskim. Dziś jednak wszyscy są zgodni, że to właśnie opcja O2 będzie optymalna. Do ostatniej chwili z wyrażeniem opinii czekali przedstawiciele gminy Dywity, którzy wczoraj nie byli obecni podczas konferencji z udziałem prezydenta Roberta Szewczyka.
W przesłanym dziś mediom oświadczeniu wójt Agnieszka Sakowska-Hrywniak poparła jednak oficjalnie wariant żółty.
- Choć dotychczas preferowanym przez Gminę Dywity wariantem jest wariant niebieski O1, to musimy przyznać, że po wprowadzeniu przez projektantów i GDDKiA w Olsztynie korekt oraz zmian, także na wniosek Gminy Dywity i jej mieszkańców (odsunięcie ronda od Brąswałdu i odsunięcie przebiegu drogi od zwartej zabudowy Redykajn) oraz po ogłoszeniu przetargu na wykonanie ul. Nowobałtyckiej w Olsztynie, zauważamy pozytywne argumenty za wariantem żółtym 02. Dlatego jako samorząd opiniujemy pozytywnie do realizacji zarówno wariant niebieski O1, jak i wariant żółty O2
- czytamy.
Komentarze (4)
Dodaj swój komentarz