Ponad 700 tysięcy złotych kosztować będzie zaprojektowanie przebudowy ulicy Partyzantów w Olsztynie. Wykonawca, olsztyńska firma Now-Eko ma za zadanie opracowanie wielowariantowej koncepcji projektowej wraz z przeprowadzeniem analizy i podaniem wariantu optymalnego oraz przeprowadzenie konsultacji społecznych.
Now-Eko będzie musiała przygotować wizualizację 3D zmian na Partyzantów, która zaprezentowana zostanie mieszkańcom podczas konsultacji w sprawie przebudowy tej arterii.
Przypomnijmy, przebudowa ul. Partyzantów rozdzielona została na dwa podzadania, dla których wykonywane będą oddzielne koncepcje. Pierwsze zadanie dotyczy odcinka od ulicy 1-go Maja do ulicy Przemysłowej (z wyłączeniem istniejącego Ronda Bema) z uwzględnieniem jako priorytetu transportu publicznego przy jednoczesnym uspokojeniu i upłynnieniu ruchu samochodowego.
Zdaniem urzędników Wydziału Rozwoju Miasta ulica Partyzantów w hierarchii układu komunikacyjnego, powinna być ulicą rozprowadzającą ruch w obszarze Śródmieścia, co oznacza, że dotychczasową funkcję prowadzenia tranzytu międzydzielnicowego należy ograniczać. Urzędnicy chcą również, by istniejące powiązania z elementami układu komunikacyjnego, a więc z ulicami J.Lanca, A.Samulowskiego, Mazurską i M.Kajki, zachować w pełnym zakresie. Zaznaczono również, iż połączenie z ul. Dąbrowszczaków powinno pozostać połączeniem pieszym, z możliwością realizacji placu przestrzeni publicznej. Preferowany przekrój jezdni podany w dokumentacji przetargowej to 2x2 pasy ruchu, bez elementów rozdzielających, przy czym 2 pasy wewnętrzne o szerokości 2,75m dla ruchu ogólnego i dwa skrajne o szerokości 3,0m. W przetargu zaznaczono również konieczność projektowania chodników o szerokości minimum 3 metrów. Wykonawca dokumentacji będzie musiał również uwzględnić zachowanie istniejących drzew, w szczególności rosnących w szpalerze przy budynkach o numerach 73-76 i Mazurskiej 1.
Drugie z podzadań dotyczy koncepcji przebudowy ulicy Partyzantów na odcinku od ronda Bema do Dworca PKP. W tym przypadku dopuszcza się korekty koncepcji tego odcinka, wykonanej zgodnie z obowiązującym miejskim planem zagospodarowania do obsługi zamierzenia Galeria Dworzec Główny. W tej części ważne jest uwzględnienie węzła przesiadkowego integrującego: kolej regionalną, regionalny i lokalny transport autobusowy, komunikację miejską, tramwaj, rowery, samochody osobowe i taxi. Tu bowiem powstanie Zintegrowane Centrum Komunikacyjne.
Komentarze (2)
Dodaj swój komentarz