Content marketing – treści akceptowane przez internautów
Marketing w nowej postaci, choć bardzo skuteczny, to jednak w odbiorze społecznym nie jest traktowany jako agresywna promocja, którą należy omijać szerokim łukiem. Wręcz przeciwnie, użytkownicy internetu często korzystają z jego dobrodziejstw.
Nowy sposób komunikacji marek z klientami polegający na dostarczaniu ciekawych i użytecznych treści idealnie wpasowuje się w świat użytkowników internetu. Dlaczego? Do tego medium sięgamy zwykle po to, by rozwiązać jakiś problem. Wpisujemy w wyszukiwarkę hasło i błyskawicznie pojawia się rozwiązanie. Biznes szybko zrozumiał, że pomoc klientom w pozbywaniu się kłopotów lub polepszaniu ich sytuacji jest tym, co zacieśni ich wzajemne relacje.
Prawo silniejszego
Pod powłoką przyjaznego podejścia do klienta kryje się walka konkurencją o zdobycie pierwszych miejsc w wyszukiwarkach, czy zabiegi o jak największą społeczność skupioną wokół marki w social mediach. Sklepy i firmy usługowe uzbrojone we własne strony internetowe, blogi, newslettery i inne podobne narzędzia inwestują sporo energii w pozycjonowanie własnych mediów.
Im lepiej przygotują się do tego zadania, tym więcej serc internautów zdobędą. W co inwestują przedsiębiorcy? Opierają się na tym, co już sprawdziło się w zachodniej Europie. Na stronie https://www.internetum.com/marketing/ obsługującej brytyjskie firmy widzimy te same narzędzia, które stosują polskie biznesy: SEO, content marketing, e-mail marketing, social media, a także Public Relations, PPC (pay per click).
Przyjazne treści
Content marketing, zamiast promować poszczególne produkty, czy usługi, skupia się na emocjach czytelników. Czytamy Coca Cola, myślimy – radość, Mc Donald's wykorzystując spontaniczność swoich fanów podpowiada „mam smaka na Maka”, Red Bull kojarzy się z wyzwaniem, przykłady moglibyśmy mnożyć.
Definicja ujęta na stronie https://www.marketin9.com/what-is-content-marketing „Koncepcja content marketingu zakłada dystrybucję cennych treści, przyciąganie uwagi i budowanie zaangażowania, tworzenie długotrwałych relacji opartych na zaufaniu i lojalności, zwiększenie świadomości marki oraz budowanie swojej marki jako lidera w branży” w pełni oddaje to, co stało się przedmiotem zainteresowania firm.
Czytelnicy z wolna przestają być atakowani przez tradycyjne reklamy, a angażują się w życie marek, dzielą się własnymi problemami i radościami, sukcesami i porażkami. Firmy stają na straży ich uczuć i emocji, firmowe media są zawsze pod ręką, gotowe dostarczyć nowych przeżyć. W ten sposób istnieją w świadomości społecznej, a stąd już tylko krok do skorzystania z ich oferty.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz