Budowa lotniska Olsztyn-Mazury w Szymanach jest już na ostatniej prostej. W ostatnich dniach naniesiono oznakowanie poziomie na drogę startową i kołowania. Białe linie na początku drogi startowej przypominające przejście dla pieszych, wyznaczają próg pasa. Potrójne białe linie informują o pozostałej odległości, ich ilość oznacza pozostałą długość pasa. Pojedyncze grube linie wskazują punkt celowania i znajdują się one w strefie przyziemienia. Kolorem żółtym oznaczone są ścieżki poruszania się statku powietrznego po drodze startowej, kołowania i płycie postojowej.
W miniony wtorek przeprowadzono także badanie nośności nawierzchni drogi startowej. Podczas testu odtworzono obciążenie dynamiczne wywoływane kołami samolotu w trakcie eksploatacji nawierzchni. Badanie przeprowadzone po raz drugi. Wcześniej zostało ono przeprowadzone przed rozkruszeniem starej nawierzchni drogi startowej. Teraz powtórzono je po zakończeniu przebudowy.
Trwa również montaż ważnego systemu ILS, który służy do naprowadzania samolotów w trudnych warunkach atmosferycznych i przy ograniczonej widoczności.
Ostatecznych kształtów nabiera też terminal. Trwają prace nad montażem sufitów, szklanych witryn wewnętrznych oraz instalacji teletechnicznych i pożarowych. Rozpoczęły się również prace nad przygotowaniem dróg dojazdowych do terminalna.
Przypomnijmy, w sierpniu 2015 roku planowane jest zakończenie prac budowlanych na terenie lotniska, a następnie rozpoczęcie procesu jego certyfikacji. Proces ten może trwać nawet do 6 miesięcy co oznacza, że Regionalny Port Lotniczy Olsztyn – Mazury będzie gotowy na przyjęcie pierwszych pasażerów z początkiem 2016 roku.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz