Od 1 kwietnia przewidziano zmiany w rozkładach jazdy na liniach wybiegających poza granice Olsztyna. Przede wszystkim nowy rozkład miał dotyczyć linii 12, 14, 5, 8, 23 i 26. Przypomnijmy, że zmiany które MPK planowało wprowadzić, pozbawiały mieszkańców podolsztyńskich miejscowości istotnych kursów, chodziło głównie o pierwszy i ostatni kurs, które MPK określiło jako nierentowne. Dodatkowo ''dwunastka'' miała w ogóle przestać istnieć.
- Zmiany podyktowane były zmniejszającym się zainteresowaniem przewozami - argumentował Mieczysław Królak, szef MPK - w związku z tym wystąpiliśmy z propozycja dostosowania potencjału przewozowego do występujących potrzeb.
Póki co żadnych zmian nie będzie, a olsztyńskie MPK jeszcze raz zbada ruch pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej do Klewek, Barczewa i Gminy Dywity.
- Omawialiśmy także możliwość współfinansowania przez ościenne samorządy dopłat do biletów ulgowych - powiedział na spotkaniu z samorządowcami Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna.
Samorządowcy do czasu poszerzenia analizy określą możliwości gmin w dopłatach do biletów ulgowych.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz