Ludzie to dziwne istoty, wszędzie samochodem a później jedzie samochodem biegać na bieżni, w pracy nic nie dźwignie, a po idzie przerzucac tony na siłowni. Do kopania ogródka i prac porządkowych najmuje ludzi a później idzie na fitness bo ma za mało ruchu. A później chory na serce nie będzie leczony bo miejsce w szpitalu zajmuje chory na Covid który chodził na siłownię
@Hipokryt: jadę na siłownię atutem bo jestem czysty .. tam się spoce wykąpie i znów w auto .. po co mam iść na piechotę czy biegać z torbą jak nie wygodna ..
Trudno się dziwić, że mamy w Olsztynie biedę, skoro Prezydent Grzymowicz i Jego Klub zajmuje się sprawami polityki państwa. Zapewne brakuje mu czasu na sprawy samorządu olsztyńskiego. Sprytne zagranie. Dzięki temu, każdą podwyżkę podatków czy innych opłat, będzie tłumaczył: "to nie Ja, to rząd PiS". Wszyscy wiedzą, że sytuacja jest bardzo trudna, niestety niewielu wie o tym, jakie działania poczynił Pan Prezydent Grzymowicz by sytuacja olsztyńskiego budżetu była jak najlepsza. Podnosić podatki potrafi każdy. Podobnie jak podnosić ceny opłat za bilety MPK. Teraz doszły opłaty za żłobki. Ciekawe co następne?
Wrocław pozbawił obywatela kardynała tytułu honorowego obywatela. Czekamy na kolejne miasta. Czas to pieniądz. Za rok wielu zapomni o krzywdach jakich dopuścił się obywatel ksiądz. Z niedowierzaniem czytam że byli opozycjoniści z PRL- bronią obywatela Gulbunowicza. Jakoś tak się składa że wielu księży pomagało opozycji w ich walce przeciwko władzom komunistycznym. Teraz kiedy wielu jest przy korycie pomaga ,,swoim" kapelanom.
Olsztyn ma teraz najdroższe żłobki w całej Polce. Powiedziała to jedna radna która to sprawdziła. A zarobki jedne z najniższych. Co to za oderwani od życia bezradni którzy zabierają najbiedniejszym zamiast oszczędzić na doradcach/dyrektorach/emerytach zatrudnionych za setki tysięcy złotych za nicnierobienie...
Nic tak nie hamuje ruchu na naszych ulicach jak samochody osobowe, używane są nawet na niewielkich odległościach. Odwrotnie komunikacja miejska, która ma możliwość przewozu w tym samym czasie setek pasażerów. To dzięki niej na ulicach jest mniej samochodów osobowych i występuje mniejsze blokowanie ulic. Po co mam używać swój samochód osobowy w czasie dojazdu do pracy, kiedy mam tanią, sprawnie działającą komunikację miejską. Co do nowego tramwaju, to wózki mają chyba skrętne, co jest korzystne dla szyn.
@Jan: oczywiscie jeśli akurat torowisko nie jest naprawiane:D i te 3 linie które powielają sie prawie na calej dlugosci;,D ale jest AZ 3 LINIE..nie ma co..komfortowo
@Jan: Chwała Panu!!! Jeśli komfortowym i szybkim środkiem transportu jest w Pańskim przypadku komunikacja miejska, to super! Problem, że dla większości tak nie jest.
Wiecie coś wam powiem.Teraz powstała nowa moda.Nie budować ładnych i funkcjonalnych domów a drapacze chmur zaczynające zasłaniać obecnym mieszkańcom pole do patrzenia.Od drapaczy koło pływalni koło Szpitala Wojewódzkiego.A co się dzieje prze 5 lat niezagospodarowanym molochem, ohydnym czarnym budowliskiem.Po kiego grzyba było rozwalać kino i budować taki ohydny moloch .Ile razy jadę autobusem zastanawiam się kto za to płaci albo kto dał pozwolenie na tą budowlę .Pewno przekupili naszego wspaniałego pans .......
@zibi3546: obstawiam, że chodzi o bilans ekonomiczny - więcej mieszkań na danej powierzchni, to więcej wpływów z podatku od nieruchomości, a poza tym lokale bliżej centrum są droższe, więc i koszt zakupu/wynajmu jest większy, co także daje większe wpływy z podatków
Budowa linii tramwajowych to nie jest jednorazowy wydatek. Aby je obsługiwać trzeba na wiele lat zabezpieczyć w kasie miasta duże pieniądze. Pierwszy już mamy. To holownik. Ale to dopiero początek. Za chwilę potrzeba będzie wiele kolejnych etatów na potrzeby obsługi linii tramwajowych. Kilka lat temu Tusk ogłosił projekt: Orliki. Olsztyn do każdego z wybudowanych obiektów dokładał 20% , resztę dawał Marszałek z pieniędzy unijnych. Po latach trzeba jednak utrzymać te orliki już z budżetu gminy. Orliki w większości już są zdewastowane technicznie. Jednym słowem trzeba mieć pieniądze na utrzymanie wybudowanej infrastruktury. Tych niestety jest coraz mniej. Rok 2021 będzie porażką dla samorządu Olsztyna.
@macgyver: a w czym przeszkadza zmienić już teraz? Opony zimowe stabilnie trzymają swoje parametry poniżej 8'C, a więcej już raczej nie będzie w tym sezonie.