Sierpień 2024

  • CZ1
  • PT2
  • SO3
  • N4
  • PN5
  • WT6
  • ŚR7
  • CZ8
  • PT9
  • SO10
  • N11
  • PN12
  • WT13
  • ŚR14
  • CZ15
  • PT16
  • SO17
  • N18
  • PN19
  • WT20
  • ŚR21
  • CZ22
  • PT23
  • SO24
  • N25
  • PN26
  • WT27
  • ŚR28
  • CZ29
  • PT30
  • SO31

Ostatni Dzień XX Edycji Festiwalu Varmia Musica - Wielki Finał Festiwalu

Miejsce: Wielki Refektarz Zamku Biskupów Warmińskich, Lidzbark Warmiński

Godzina: 19:00

O godzinie 19:00 zapraszamy do sali Wielkiego Refektarza na wielki finał festiwalu Varmia Musica. Tego wieczoru wybrzmią obszerne fragmenty słynnego oratorium Antonia Vivaldiego pt. "Judyta triumfująca", napisanego w 1716 roku dla Ospedale della Pietà w Wenecji, na podstawie biblijnej Księgi Judyty. Lektura partytury tego wspaniałego dzieła pozwala ocenić niezwykły rozmach kompozycji. Vivaldi nie ogranicza roli orkiestry do konwencjonalnego akompaniamentu wokalistom, lecz poprzez liczne, wirtuozowskie solowe partie instrumentalne zrównuje ich znaczenie dramaturgiczne, tworząc z nich równorzędnych bohaterów dzieła.

Dla wielu melomanów, czy nawet osób luźno związanych z muzyką klasyczną, nazwisko Vivaldi kojarzy się głównie ze słynnymi "Czterema porami roku". Należy jednak wspomnieć, iż twórcy przypisuje się autorstwo ponad 500 koncertów, w tym około 350 przeznaczonych na jeden instrument solowy, około 40 na dwa instrumenty solowe, oraz około 90 koncertów przeznaczonych na większą grupę solistów.

Aż trudno uwierzyć, że twórczość "Rudego księdza", bo taki przydomek nadano Vivaldiemu, popadła w zapomnienie praktycznie zaraz po jego śmierci. Być może świat nigdy nie dowiedziałby się o geniuszu z Wenecji, gdyby nie Johann Sebastian Bach, który przetranskrybował niektóre koncerty skrzypcowe Vivaldiego na klawesyn. To właśnie badacze twórczości Bacha, "po nitce do kłębka", odkryli zapomnianą na prawie 200 lat twórczość Antonia Vivaldiego.


Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz


www.autoczescionline24.pl