Mimo licznych apeli o zachowanie czujności podczas rozmów telefonicznych z nieznajomymi nadal zdarzają się osoby, które dają się wciągnąć w oszukańczą grę. Tak było w przypadku mieszkanki gminy Gietrzwałd, do której zadzwonił fałszywy pracownik banku i poinformował ją, że na jej koncie odnotowano aktywność polegającą na próbie wyłudzenia kredytu. Kobieta, ufając rozmówcy, wypełniła formularz zgodnie z instrukcją, zalogowała się na własne konto i przesłała pismo drogą elektroniczną, co było jednoznaczne z zaciągnięciem kredytu na kwotę 20 tys. zł.
Oszust kazał wpłacić pieniądze na konto w celu anulowania pożyczki, a następnie za pomocą wpłatomatu fizycznie dokonać wpłaty pieniędzy, wykorzystując kody BLIK podawane przez „pracownika banku”. 24-latka poproszona została o wypełnienie kolejnego formularza pożyczki, na szczęście w tym przypadku zachowała czujność i nie wypełniła polecenia.
Gdy kobieta dotarła do pracy i o zaistniałej sytuacji porozmawiała ze swoją koleżanką, zorientowała się, że prawdopodobnie padła ofiarą oszusta. 24-latka poinformowała rozmówcę, że nie będzie nic więcej wypełniać i że zgłasza sprawę na policję.
Policjanci apelują o zachowanie szczególnej ostrożności przy kontakcie z obcymi. Każdą informację należy dokładnie zweryfikować, a o wątpliwościach porozmawiać z bliskimi lub funkcjonariuszami.
Komentarze (4)
Dodaj swój komentarz