We wtorek (27 czerwca) do 35-letniej mieszkanki powiatu olsztyńskiego zadzwonił mężczyzna twierdząc, że jest konsultantem bankowym. Dzwonił z oficjalnego numeru. Poinformował 35-latkę, że pewna kobieta próbuje zaciągnąć pożyczkę na jej rachunek bankowy. Zalecił, że w tej sytuacji trzeba podjąć środki zaradcze i złożyć wniosek o anulowanie pożyczki. Polecił, aby kobieta zalogowała się do aplikacji bankowej, co też uczyniła.
Następnie połączenie zostało zerwane i oddzwoniła nieznana kobieta, również podająca się za pracownika banku. Kolejne polecenia dotyczyły złożenia wniosku o pożyczkę w kwocie 30 tysięcy złotych, udania się do banku celem wypłacenia środków, a następnie wpłacenia pieniędzy w kilku transzach za pomocą kodów blik podawanych przez konsultanta. Wszystko po to, aby odzyskać pieniądze.
Kiedy kobieta przekazała konsultantowi informację, że dokonała wszystkich transakcji, mężczyzna się rozłączył. Wtedy 35-latka zorientowała się, że została oszukana i straciła 30 tysięcy złotych. Zadzwoniła do banku i przekazała sprawę policji.
Tego samego dnia do 32-letniej mieszkanki Olsztyna zadzwonił młody mężczyzna również twierdząc, że jest konsultantem bankowym. Poinformował 32-latkę, że pewna kobieta, próbuje zaciągnąć pożyczkę na jej rachunek bankowy. Zalecił, że w tej sytuacji trzeba podjąć środki zaradcze i złożyć wniosek o anulowanie pożyczki. Polecił, aby kobieta zalogowała się do aplikacji bankowej, co też uczyniła.
Następnie połączenie zostało zerwane i oddzwoniła nieznana kobieta, podająca się za pracownika banku. Kolejne polecenia dotyczyły złożenia wniosku o pożyczkę w kwocie 18 tysięcy złotych, udania się do banku celem ich wypłacenia, a następnie wpłacenia pieniędzy w kilku transzach za pomocą kodów blik podawanych przez konsultanta w trakcie rozmowy.
Kiedy kobieta przekazała konsultantowi informację, że jest już w domu i dokonała transakcji, mężczyzna nagle się rozłączył. Wtedy 32-latka zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa. Natychmiast zadzwoniła do banku i przekazała sprawę na policję.
Co robić, by nie paść ofiarą oszustów?
Kieruj się rozsądkiem przy dokonywaniu wszelkich transakcji finansowych.
Jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania danych Twoich lub Twojego konta lub proponuje Ci różne rozwiązania, twierdząc, że możesz paść ofiarą oszustów, zweryfikuj tą informację, dzwoniąc do biura obsługi klienta swojego banku i potwierdzając wiarygodność rozmówcy.
Pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje.
O wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast poinformować policję dzwoniąc na numer alarmowy 112.
Komentarze (6)
Dodaj swój komentarz