W środę (24 listopada) po południu 39-letnia mieszkanka Olsztyna odebrała telefon. Rozmówca przedstawił się za pracownika banku, w którym kobieta miała ulokowane oszczędności. Kobieta początkowo nie nabrała podejrzeń, ponieważ na wyświetlaczu jej telefonu wyświetlała się nazwa jej banku. Rozmówca przedstawił się z imienia i nazwiska oraz podał swój numer identyfikacyjny. Nieświadoma zagrożenia kobieta, nie spodziewała się, że to dopiero początek jej problemów.
Podczas dalszej rozmowy, mężczyzna poinformowała kobietę, że na jej koncie zauważono nieautoryzowane próby logowań, których mogli dopuścić się oszuści. Ufając w dobre intencje „pracownika banku” kobieta postępowała zgodnie z jego instrukcją, która nakazała jej zainstalować aplikację umożliwiającą oszustowi zdalny dostęp do pulpitu komputera kobiety, z której konta wyprowadzone zostały środki pieniężne w kwocie ponad 21 tys. zł.
Policjanci apelują do wszystkich o zachowanie ostrożności, czujności i zdrowego rozsądku, jeśli chodzi o przelewanie pieniędzy dla osób, które poznaliśmy za pośrednictwem portali społecznościowych. Przestrzegajmy też naszych bliskich i znajomych przed tego typu oszustwami.
Czytaj również:
29-letnia olsztynianka uwierzyła fałszywemu pracownikowi banku. Straciła ponad 130 tys. zł!
Komentarze (16)
Dodaj swój komentarz