Dziś jest: 21.11.2024
Imieniny: Janusza
Data dodania: 2023-07-05 15:00

Redakcja

41-latka robiła wszystko, co kazał mężczyzna. Straciła 7 tys. zł.

41-latka robiła wszystko, co kazał mężczyzna. Straciła 7 tys. zł.
Zdjęcie ilustracyjne
Fot. Pixabay

41-letnia mieszkanka Olsztyna po kontakcie telefonicznym z osobą podającą się za pracownika banku straciła 7 tys. zł. Oszust namówił kobietę na pobranie aplikacji, a następnie zwiększenie limitu wypłat z konta.

reklama

W poniedziałek (3 lipca) do jednej z mieszkanek miasta zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika placówki bankowej z informacją o próbie wyłudzenia kredytu w wysokości 15 tysięcy złotych z jej konta. Pokrzywdzona stanowczo zaprzeczyła, aby zleciła realizację takiej transakcji.

Na prośbę rozmówcy podała numer swojego telefonu w celu rzekomego przekazania go policji, po czym rozmowa telefoniczna została przerwana. 41-latka próbowała zadzwonić na infolinię swojego banku, jednak w tym samym czasie mężczyzna podający się za pracownika banku skontaktował się z nią ponownie, informując o konieczności pobrania aplikacji i podania w niej danych m.in.: dotyczących środków zgromadzonych na koncie w celu wycofania wniosku kredytowego.

Polecił również, żeby zwiększyć limit wypłat z konta. 41-letnia mieszkanka Olsztyna postępowała zgodnie z przekazanymi instrukcjami. Rozmówca polecił wypłacenie gotówki za pomocą kodów BLIK, zapewniając że jest to jedyny sposób zabezpieczenia środków na koncie. Po dokonaniu ostatniej transakcji mężczyzna się rozłączył.

Kobieta kontaktując się z infolinią swojego banku, zrozumiała, że padła ofiarą oszustwa. 41-latka straciła 7 tysięcy złotych. O sprawie powiadomiła policję.

KMP w Olsztynie apeluje:

- Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas dokonywania internetowych transakcji! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

Źródło: KMP w Olsztynie

Komentarze (3)

Dodaj swój komentarz

  • Obywatelka 2023-07-07 08:22:10 2a00:f41:818:*
    Do mnie też dzwoniono kilka razy.Tacy oszuści nie powinni czuć się bezkarni.Zadzwoniłam więc na nr 112 i zgłosiłam na Policji próbę wyłudzenia danych w celu dokonania kradzieży pieniędzy z konta -nikt nie był zainteresowany, nawet nie chciano zapisać nr telefonu z którego do mnie dzwoniono,policjant powiedział, że nic w takich sprawach nie robią i pouczył mnie by nie odbierać takich telefonów jednocześnie dodał, że dzień wcześniej kobieta straciła w ten sposób 20 tysięcy złotych i ich nie odzyska . Bezradność przedstawicieli prawa zupełna.Oszuści i złodzieje mogą czuć się bezpiecznie, obywatele tego kraju nie.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • M. 2023-07-06 14:00:21 79.190.*.*
    Do mnie też zadzwonił obcy numer z identyczną sprawą, we wtorek! :-/
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • observer 2023-07-06 12:00:59 88.156.*.*
    I takie coś pójdzie jesienią na wybory...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0

www.autoczescionline24.pl