W poniedziałek (3 lipca) do jednej z mieszkanek miasta zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika placówki bankowej z informacją o próbie wyłudzenia kredytu w wysokości 15 tysięcy złotych z jej konta. Pokrzywdzona stanowczo zaprzeczyła, aby zleciła realizację takiej transakcji.
Na prośbę rozmówcy podała numer swojego telefonu w celu rzekomego przekazania go policji, po czym rozmowa telefoniczna została przerwana. 41-latka próbowała zadzwonić na infolinię swojego banku, jednak w tym samym czasie mężczyzna podający się za pracownika banku skontaktował się z nią ponownie, informując o konieczności pobrania aplikacji i podania w niej danych m.in.: dotyczących środków zgromadzonych na koncie w celu wycofania wniosku kredytowego.
Polecił również, żeby zwiększyć limit wypłat z konta. 41-letnia mieszkanka Olsztyna postępowała zgodnie z przekazanymi instrukcjami. Rozmówca polecił wypłacenie gotówki za pomocą kodów BLIK, zapewniając że jest to jedyny sposób zabezpieczenia środków na koncie. Po dokonaniu ostatniej transakcji mężczyzna się rozłączył.
Kobieta kontaktując się z infolinią swojego banku, zrozumiała, że padła ofiarą oszustwa. 41-latka straciła 7 tysięcy złotych. O sprawie powiadomiła policję.
KMP w Olsztynie apeluje:
- Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas dokonywania internetowych transakcji! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
Komentarze (3)
Dodaj swój komentarz