Dziś jest: 20.09.2024
Imieniny: Eustachego, Euzebii
Data dodania: 2024-09-20 12:18

Redakcja

47-latka z Olsztyna posłusznie wykonywała instrukcje oszusta. Przepadło 10 tys. zł

47-latka z Olsztyna posłusznie wykonywała instrukcje oszusta. Przepadło 10 tys. zł
Zdjęcie ilustracyjne
Fot. policja.pl

Kolejna ofiara metody "na pracownika banku". Tym razem czujności nie zachowała 47-letnia mieszkanka Olsztynka. Straciła niespełna 10 tys. zł. 

reklama

W środę (18 września) śledczy z Komendy Miejskiej Policji przyjęli od 47-latki z Olsztyna zawiadomienie o tak zwanym oszustwie „na pracownika banku”.

Z relacji pokrzywdzonej wynikało, że tego samego dnia rano zadzwonił do niej mężczyzna i podał się za pracownika banku, w którym kobieta miała założony rachunek i mobilną aplikację służącą do jego obsługi.

Rozmówca twierdził, że bank rozpatrzył wniosek o udzielenie kredytu zarejestrowany na dane osobowe kobiety. Zapytał, czy pokrzywdzona występowała o pożyczkę, ponieważ logowanie na jej konto miało miejsce z urządzenia znajdującego się w miejscu odległym o 200 km od jej adresu zamieszkania.

Pokrzywdzona zaprzeczyła, więc rozmówca zapewnił, że pomoże jej wybrnąć z tej sytuacji i zachować środki na koncie. Używał przy tym sztuczek socjotechnicznych - informacją o tym, że może stracić pieniądze wywołał niepokój, po czym zaproponował, że może wszystkiemu zaradzić. Zaznaczał, że trzeba działać szybko, wywierał presję czasu, pozostawał na linii z pokrzywdzoną i kontrolował to, czy wykonuje jego instrukcje.

Pokrzywdzona pod wpływem oszusta zaakceptowała przelew na niemal 10 tys. zł. W taki sposób straciła swoje pieniądze. Była przekonana, że wiadomości tekstowe, które kierowały ją do kolejnych operacji wykonywanych na koncie internetowym były autentyczne. Oszuści wykorzystali swoje możliwości techniczne w taki sposób, aby w ikonie prezentującej numer nadawcy sms prezentowała się nazwa banku.

Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności podczas dokonywania internetowych transakcji. Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, nie polecają instalowania aplikacji i logowania się do konta podczas rozmowy, nie informują poprzez komunikatory społecznościowe o wykonywaniu ruchów na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję za pośrednictwem numeru alarmowego 112.

Źródło: KMP w Olsztynie / Własne

Komentarze (2)

Dodaj swój komentarz

  • Misio 2024-09-20 14:16:46 2a00:f41:8c4:*
    Wiadomo złodziei trzeba zamknąć. Ale nic a nic nie jest mi żal tej ameby.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • paapaj 2024-09-20 13:33:43 79.187.*.*
    Brawo!!!! Szacunek za wysoki poziom głupoty,coraz trudniej spotkać taki egzemplarz.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 0

www.autoczescionline24.pl