Miasto w ramach „Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na lata 2012-2027” zleciło analizę kosztów i korzyści związanych z wykorzystaniem autobusów zeroemisyjnych w Olsztynie.
Ta analiza kosztów i korzyści wskazała na linie autobusowe najbardziej odpowiednie do obsługi przez autobusy elektryczne. Zdaniem twórców analizy takie ''eko'' autobusy, gdyby miały się w stolicy regionu pojawić, powinny obsługiwać linie 101, 106, 111, 127. Wskazano również linie, które mogłyby być obsługiwane przez autobusy napędzane gazem ziemnym. To, jak wynika z dokumentu, linie 109, 110, 126, 136.
To jednak nie oznacza, że na ulicach Olsztyna pojawią się takie ekologiczne rozwiązania. W dalszej części analizy, wskazano bowiem na słuszne działania miasta, które planuje rozwój sieci tramwajowej.
- Na chwilę obecną przyjmuje się, że autobusy elektryczne mogą stanowić alternatywny środek transportu publicznego, jednak ze względu na wysokie nakłady inwestycyjne, które należałoby ponieść w związku z zakupem pojazdów oraz uruchomieniem niezbędnej infrastruktury stacji ładowania, inwestycja ta jest nieopłacalna w perspektywie najbliższych lat – czytamy w projekcie uchwały, nad którym pochylą się, w najbliższą środę, olsztyńscy radni.
Komentarze (5)
Dodaj swój komentarz