Do postępowania przystąpiło pięć firm. Najdroższą propozycję, za 107,6 mln zł, przygotował Strabag, natomiast najtańszą - spółka Intop Warszawa, która wartość prac wyceniła na 73,3 mln zł. I właśnie ta druga oferta została właśnie przyjęta przez władze Olsztyna.
Realizacja przedsięwzięcia jest jednym z pierwszych kroków do skomunikowania i uzbrojenia terenu zaplanowanego pod Park Przemysłowy.
- To jednocześnie ułatwienie dla wielu mieszkańców szeroko rozumianego Zatorza – mówi prezydent Robert Szewczyk. - Po wybudowaniu tej infrastruktury będzie ona bowiem dodatkowym połączeniem tych północnych osiedli miasta z pozostałą jego częścią. Ta inwestycja przysłuży się zarówno biznesowi, jak i mieszkańcom Olsztyna.
Miejsce, w którym powstanie tunel
Na zadanie składa się powstanie 32-metrowej długości 14-metrowej szerokości tunelu. Dodatkowo powstanie niemal 1,4-kilometrowej długości ulica wraz z drogą dla pieszych i rowerów, która połączy ul. Zientary-Malewskiej z węzłem Wschód na południowej obwodnicy Olsztyna.
Istotnym elementem będzie także zaprojektowanie i wykonanie rozbudowy ul. Zientary-Malewskiej na odcinku od ulicy Jeżynowej do przyszłego ronda, które powstanie między ul. Jesienną a Tracką. To łącznie niemal dwa kilometry trasy.
Przypomnijmy, że miasto posiada rządowe dofinansowanie na inwestycję w kwocie 90 mln zł. To efekt pozytywnego dla Olsztyna rozstrzygnięcia 7. edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych, o którym minister rozwoju i technologii Waldemar Buda poinformował władze stolicy regionu jesienią ubiegłego roku.
Realizacja zadania ma potrwać 33 miesiące od momentu podpisania umowy.
Przebieg planowanej inwestycji (na czerwono)
Czytaj również:
Nowy tunel w Olsztynie. Gigainwestycja szansą dla biznesu
Tunel pod torami w Olsztynie coraz bliżej. Padły konkretne kwoty
Komentarze (23)
Dodaj swój komentarz