Na spotkaniu informacyjnym projektanci zaprezentowali efekty swojej dotychczasowej pracy i pokazali potencjalne warianty przebiegu obwodnicy w dwóch korytarzach – wschodnim i zachodnim.
– Tematy, które interesowały uczestników, to przede wszystkim usytuowanie potencjalnych wariantów trasy względem zabudowy mieszkaniowej. Wskazywali też swoje preferencje co do proponowanych korytarzy i potencjalnych wariantów. Poruszanym tematem był też przekrój drogi, a także kwestie środowiskowe – zaznaczył Karol Głębocki, rzecznik prasowy olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Dodał, że mieszkańcy mają możliwość składania do 30 kwietnia br. swoich opinii, uwag i wniosków za pośrednictwem poczty elektronicznej lub tradycyjnej, wypełniając formularz ankietowy dostępny na stronie internetowej projektu. Zgłoszenia zostaną zebrane i przedstawione w syntetycznym opracowaniu, które zostaną opublikowane na stronie internetowej projektu w maju br.
Obecnie trwają prace nad Studium korytarzowym. Jest to opracowanie, na podstawie którego pod koniec roku drogowcy wskażą, po której stronie Olsztyna i Dywit (wschodniej lub zachodniej) będzie przebiegać obwodnica. Studium korytarzowe to wstępny, ale jednocześnie jeden z kluczowych etapów złożonego i skomplikowanego procesu, jakim jest przygotowanie inwestycji drogowej. To właśnie dokumentacja przygotowana na etapie SK pozwala podjąć decyzję o prowadzeniu dalszych prac oraz w jakim dokładnie obszarze projektanci mają wytyczyć możliwe warianty przebiegu drogi.
– Pamiętajmy, że wyznaczone na tak wstępnym etapie rozwiązania to jedynie korytarze, a nie konkretne warianty. Szczegółowe analizy dotyczące precyzyjnego przebiegu inwestycji czy jej wpływu na środowisko będą przeprowadzane w późniejszych czasie – przyznał Karol Głębocki.
Do tej pory wykonawca Studium korytarzowego wykonał prognozę natężenia ruchu oraz początkowe rozpoznanie geotechniczne. Obecnie prowadzone są wstępne badania przyrodnicze. Trwa też ocena proponowanych rozwiązań pod kątem bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na podstawie zebranych od społeczności uwag będą też wprowadzane korekty do opracowania.
Kompletną dokumentację Studium korytarzowego projektant ma przedstawić do końca III kwartału br. Wtedy też odbędzie się posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI), na którym zebrany materiał zostanie poddany weryfikacji. Zgodnie z harmonogramem w IV kwartale 2022 r. wskażemy, który korytarz obwodnicy będzie podlegał dalszej analizie.
Jak dodał Karol Głębocki, kolejnym etapem będzie opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU).
– Pod koniec I kwartału 2024 r. planujemy wskazać wariant obwodnicy do realizacji i złożyć wniosek o wydanie DŚU – zakończył rzecznik GDDKiA.
Czytaj również:
Olsztynianie w szoku! Obiecywana północna obwodnica ma być… jednojezdniowa
Północna obwodnica Olsztyna. Poznaliśmy nowe warianty drogi [MAPY]
Komentarze (41)
Dodaj swój komentarz