24 listopada w artykule pt. „Kolejarze z Warmii i Mazur utrzymają dotychczasowy tabor przez 6 lat za kwotę 414 mln zł” napisaliśmy, że podpisana umowa będzie obowiązywała od 2021 do końca 2026 roku i ma opiewać na 414 mln zł.
Władze samorządu województwa, pomne tego, że kilka tras kolejowych jest obecnie modernizowanych, wynegocjowały zapis, aby po modernizacji, w ramach umowy można było rozszerzyć rozkład jazdy o kolejne miasta.
Jak się dowiedzieliśmy, samorząd województwa nie będzie musiał wydawać dodatkowych środków finansowych na ten cel.
– Połączenia uruchamiane po zakończeniu prac na modernizowanych liniach kolejowych są ujęte w umowie na lata 2021-2026, która została podpisana w dniu 23 listopada br. z Polregio sp. z o.o. – przyznali pracownicy Biura Prasowego urzędu marszałkowskiego.
Niedawno zakończono modernizację linii kolejowych nr 216 Działdowo-Olsztyn oraz nr 219 Szczytno-Pisz-Ełk. Pozostały jeszcze dwie linie, a jedna jest planowana.
– Modernizacja linii kolejowej nr 220 Olsztyn-Gutkowo dobiega końca. Linia jest już otwarta, obecnie powstają nowe przystanki osobowe. Trwają prace nad rewitalizacją linii kolejowej nr 221 Olsztyn Gutkowo-Braniewo (wstrzymany ruch pasażerski). W I kwartale 2021 roku planowane jest rozpoczęcie prac na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk-Korsze wraz z elektryfikacją – wyjaśnili urzędnicy.
Przypomnijmy, że o nowych przystankach kolejowych na linii Olsztyn-Gutkowo już pisaliśmy.
Więcej znaleźć można w artykułach:
Olsztyn zyska trzy nowe przystanki kolejowe. Mają być dostępne już w grudniu [ZDJĘCIA]
Komentarze (2)
Dodaj swój komentarz