Zamawiający na budowę drogi przeznaczył kwotę w wysokości 604 970 252,08 zł. Z kolei najniższa oferta wynosiła 708 648 065,00 zł. Jako że zamawiający nie więcej środków na budowę drogi, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad unieważniła przetarg.
- O realizację zadania ubiegało się dziewięciu wykonawców. Najniższą cenę 708,6 mln zł zaproponowała firma PORR SA, najwyższą – 1,014 mld zł firma POLAQUA Sp. z o.o. Wszyscy wykonawcy zaoferowali wydłużenie okresu gwarancji o 5 lat i skrócenie terminu realizacji o 3 miesiące. Obecnie podejmujemy wszelkie działania w celu możliwości podjęcia się ponownego wyłonienia wykonawcy – informuje Karol Głębocki z GDDKiA w Olsztynie.
Nowa droga S16 ma mieć długość 17,1 km, gdzie 13,1 km będzie przebiegało w ciągu S16 oraz 4 km w ciągu DK59, czyli obwodnicy Mrągowa. Trasa będzie przebiegać w okolicach miejscowości Borki Wielkie, Sorkwity, Nowe Bagienice, Bagienice, Marcinkowo, a następnie ominie Mrągowo od strony południowo-zachodniej. Droga na odcinku S16 będzie miała przekrój dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, natomiast na przebiegu obwodnicy Mrągowa w ciągu DK59 będzie to droga o przekroju w większości jednojezdniowym. Do drogi będzie można dojechać jedynie przez węzły Sorkwity, Bagienice i Mrągowo.
Nowa droga ma zapewnić mieszkańcom większe bezpieczeństwo i zmniejszyć liczbę wypadków, hałas, spaliny i wibracje. Podróż z Olsztyna do Ełku będzie trwała krócej.
Projekt budzi sprzeciw mieszkańców regionu. Do GDDKiA wpłynęły petycje. Protestujący uważają, że inwestycja negatywnie wpłynie na środowisko.
Komentarze (4)
Dodaj swój komentarz