Budowa linii tramwajowej w ciągu al. Piłsudskiego, ul. 11 Listopada i Placu Jedności Słowiańskiej prowadzona będzie z podziałem na dwa etapy: kończący się na 11 Listopada oraz z krańcówką trasy na pl. Jedności Słowiańskiej. Ratuszowa jednostka realizująca projekt tramwajowy, po zastrzeżeniach wojewódzkiego konserwatora zabytków, podjęła decyzję o zmianie miejsca, w którym pasażerowie będą wsiadali i wysiadali z tramwaju. Przystanek znajdzie się blisko wylotu ulicy 11 Listopada, na wysokości Cocktail Baru i przejścia do ulicy św. Wojciecha.
- Zmiana została wymuszona przez konieczność przeprowadzenia badań archeologicznych na pl. Jedności Słowiańskiej, w miejscu, gdzie tramwaj miał kończyć swój bieg. Kiedy badania te zostaną zakończone, linia tramwajowa zostanie wydłużona o kilkadziesiąt metrów i przystanek znajdzie się w docelowej lokalizacji – informuje biuro Jednostki Realizującej Projekt V.
Niebawem na teren budowy linii tramwajowej wejdzie wyłoniony w przetargu wykonawca 3-kilometrowego odcinka torowiska w Śródmieściu. Prezes Urzędu Zamówień Publicznych pozytywnie zaopiniował w ramach tzw. kontroli uprzedniej, wyniki przetargu na budowę północnego odcinka olsztyńskiej sieci tramwajowej.
Tym samym umowa z Torpolem może zostać podpisana, a prace w ciągu ulic: Żołnierskiej, Kościuszki, Dworcowej, Towarowej oraz na placu Konstytucji 3 Maja wreszcie ruszą. Torpol będzie miał na budowę swojej części torowiska 400 dni.
Przypomnijmy, aby nie przepadła unijna dotacja w wysokości 85 procent, linia tramwajowa w Olsztynie musi zostać wybudowana do końca 2015 roku.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz